Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du endret syn på klimakrisen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er ditt syn på klimakrisen i dag?
Det er vel bare fint om det blir litt varmere? 1 2,56%
Global oppvarming er et faktum, og vi må gjøre noe. 34 87,18%
Klimaendringene er naturlige. 4 10,26%
Det kan være noe i det, men jeg forholder meg ikke til det. 0 0%
Klimaendringene er menneskeskapte, men det er lite vi kan gjøre. 2 5,13%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 39. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-07, 12:37   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du endret syn på klimakrisen?

Ja, men det er ikke så mye lille jeg kan gjøre. Staten må slutte å gi dispensasjoner til farlig utslipp. Men egentlig er vel ikke vi de verste, så lite industri vi har her i landet.

Gammel 20-02-07, 12:43   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Ja, men det er ikke så mye lille jeg kan gjøre.

Jeg syns det blir feil å tenke slik. Bare fordi staten kan gjøre noe, betyr ikke at vi som enkeltpersoner ikke kan gjøre noe. Hvis alle tenker at de kan gjøre en forskjell, vil det gjøre en forskjell.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 12:48   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det blir feil å tenke slik. Bare fordi staten kan gjøre noe, betyr ikke at vi som enkeltpersoner ikke kan gjøre noe. Hvis alle tenker at de kan gjøre en forskjell, vil det gjøre en forskjell.

Hva skal lille jeg gjøre da? Her har vi full søppelsortering. Vi fyrer nesten bare med strøm, som er gjenbrukbart. Jeg kaster aldri søppel ute, alt blir pakket i lommer og poser, til jeg finner noen plasser å gjøre av det. Driver også med egen kompostering av matavfall.

Når det gjelder energipolitikk, er jeg for bølgekraftverk og vindmøller. Men her har naturvernforbundet lagt ned foten. Det var snakk om undervannsturbiner i et sund nær Saltstraumen, men det ble nektet.

Gammel 20-02-07, 12:44   #4
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Tja. Ikke direkte endret syn. Men vi har nådd et nytt "nivå", hvor det faktisk omsider har gått an å bevise at dette er klimaendringer som ligger utenfor normale svingninger. Tidligere var det veldig mye synsing, og derfor vanskelig å forholde seg til. Nå er klimaendringer et faktum, og får derfor mer oppmerksomhet enn da det var noen "gale aktivister" som tordnet løs om noe ingen helt fikk grep på.

Men jeg må innrømme at jeg er i tvil om hva som vil skje videre. Jeg er i tvil om det er mulig å reversere utviklingen. Jeg er i tvil om tiltakene som foreslås nødvendigvis vil ha noen effekt, annet enn på vår egen samvittighet. Jeg lurer på om det egentlig har gått for langt allerede, og at det er på tide å forberede seg på økt havnivå i stedet for å mase om CO2-utslipp.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.