|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KalendergavetipsetrådMine frøkener på snart 9 år og 11 år får litt mer godteri i kalenderen i år enn de har fått tidligere år. Jeg orker ikke å legge så mye penger i kalenderen lenger så jeg holder nede prisen med små julesjokolader, Fox, sukkerfri tyggis o.l. Ellers så sper jeg på med litt sokker og truser, pen strømpebukse til julekjolen, hårpynt og sminke/lip gloss. Ny pysj på lillejulaften er en fast tradisjon. Stort sett så får de en julefilm på deling 1. des også
|
|
|
#42 |
|
trenger lading
|
Sv: KalendergavetipsetrådMine tre jenter på 6, 10 og 11 har felles kalender. De åpner da tredje hver dag. Noen ganger er det felles aktivitet, noen ganger er det en ting til den som åpner.
|
|
|
|
#43 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: KalendergavetipsetrådSkal du ha noe til små barn, anbefaler jeg dette stabletårnet m. dyr og husene deres. 6 hus m. hvert sitt dyr til. Solid og kjempefint å leke med. Greit å dele opp i mindre gaver. Sist redigert av Kaija : 15-11-10 kl 12:47. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: KalendergavetipsetrådGenialt! Jeg får Søstrene Grene på nærsenteret 25. november, så da skal jeg vente til da.
|
|
|
#45 |
|
etterpåklokest
|
Sv: KalendergavetipsetrådPå søndagsmorgene får jentene et spill på deling, på søndagsmorgenene får de en film på deling. (Dette er i alle fall planen, jeg har ikke fått handlet enda). |
|
|
|
|
|
#47 |
|
intro
|
Sv: Kalendergavetipsetråd
96 mener du vel?
|
|
|
|
#48 |
|
trenger lading
|
La de få 4. hver dag. Vi gikk over til felles kalender for 2 år siden. Da var de to eldste 8 og 10. Jeg trodde det ville bli ville protester, men det gikk veldig fint. Siden dine ikke er så store regner jeg nesten med at det går enda greiere. Da er det også mulig å gi de noe mer "ordentlig" enn å finne på 24 billigere ting. Kalenderen til mine i år koster ca 450-500 kr, men da er en bok til ca 250 kr på julaften medberegnet.
|
|
|
|
#49 |
|
flisespikker
|
Sv: KalendergavetipsetrådSjokolade på lørdager.
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
God ide! Takk! |
|
|
|
|
|
#51 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: KalendergavetipsetrådJeg har forresten sett på solsystemfigurer til å klistre på veggen. Kjekt å dele opp i mindre pakker. Lurte på om mellomsten (astronauten) skulle få slike, mens eldsten (paleontologen) kanskje kunne få dinosaurer av liknende type. De har solsystembildene på blant annet Teknisk museum og Riktige leker. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
etterpåklokest
|
Ja, det må bli noe sånt, at de får åpne hver sin dag, og/eller at de får fellesgaver. Fordelen med å få masse barn i løpet av få år er at det ikke er fullt så vanskelig å finne ting/bøker/aktiviteter som fenger alle. (La meg nå få leve i en naiv tro på at så er tilfelle... |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KalendergavetipsetrådHer elsker ungene de bittesmå tannkremtubene og komprimerte vaskekluter. Ellers får de juletrepynt som de skal få henge på plasttreet etter oldefaren sin. Jeg har også kjøpt noen billige julehobbypakker til 20 kr. på Nille. Til slutt fant jeg noen billige småleker på Polaria. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Delekalender er tingen, her blir det ikke flere enn 24 pakker på kalenderen, selv om det er tre barn i hus. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Off the map.
|
Sv: Kalendergavetipsetrådå jeg blir helt svett av å lese om kalendrene deres. I fjor var jenta vår misunnelig på de som hadde kjøpekalender, så det har de fått i år. En Playmobil og en PetShop. Og jeg er happy med det. Vi har bursdag også i desember, så det blir nok gaver å finne på uansett.
|
|
|
#58 |
|
trenger lading
|
Fellesgavene har fungert med mine tre jenter. Fenger alle tre. Fem år forskjell fra eldste til yngste. Men her er fellesgavene ofte noe vi likevel skal gjøre, som baking og pynte juletre. De vet at på lille julaften er det lapp om at vi skal pynte treet, og at "lussekatter" kommer 12. eller 13. desember, men det er like stor stas for det.
|
|
|
|
#59 |
|
*_*
|
Sv: KalendergavetipsetrådDa var gavekalender i boks til storebror. Lillesøster får vente et år.
|
|
|
|
#60 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KalendergavetipsetrådFerdigpakket!
|
![]() |