Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Om forumtone og takhøyde

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-07, 00:28   #361
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jøss. Dette vitner vel om minst selvinnsikt av alle, når du tar på deg oppgaven med å svare for et helt forum.

Ah - min antihelt!
Som medlem av gjengen (du ikke ser) kan jeg selvsagt svare. Jeg tilhører jo mafiaen. Eller i alle fall nesten. Jeg er en av lakeiene. Og har lov til å svare.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 00:48   #362
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Holder dere på ENNÅ?

*gjesp*

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 01:09   #363
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Jeg gjør jo det - holder meg unna en del tråder, hvis det brygger opp til storm...Ikke fordi jeg er reff for herping, eller usakligheter - slikt tåler man - men fordi jeg av og til kjenner at jeg ikke orker å blande meg på en måte...De aller fleste krangletema har man jo lest før...

Jeg også, men det er fordi jeg er litt ferdig med meningsløse diskusjoner med 70% usaklige argumenter og gjentakelser til det kjed-*gjeeesp*-sommellige. Fikk nok av det på NM. Liker fortsatt å diskutere, men når jeg oppdager en interessant diskusjon har den ofte kommet så langt at det er liten vits i å kaste seg på med gjentakelser av noe andre allerede har gjentatt åtte ganger.

Ellers synes jeg det var et fint innlegg, DM, og noe å tenke på for noen og enhver.

Gammel 18-02-07, 01:11   #364
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Som medlem av gjengen (du ikke ser) kan jeg selvsagt svare. Jeg tilhører jo mafiaen. Eller i alle fall nesten. Jeg er en av lakeiene. Og har lov til å svare.

Hvilken gjeng?

Gammel 18-02-07, 01:13   #365
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

når jeg oppdager en interessant diskusjon har den ofte kommet så langt at det er liten vits i å kaste seg på med gjentakelser av noe andre allerede har gjentatt åtte ganger.

Noe denne tråden er et ypperlig eksempel på.

Gammel 18-02-07, 01:19   #366
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Hvilken gjeng?

Heltene.
De som har de tøffeste klærene og sitter fremme sammen med Remy i Opel Ascona`en (med wonderbaum og plysj-terninger). Som røyker gul rullings, drikker pils rett fra flasken og bruker minst 2 banneord i hver setning.
Har du ikke sett oss?

Gammel 18-02-07, 01:34   #367
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett dere Liven. Dere passerte huset mitt for 20 minutter siden. Kan du be Remy dempe anlegget neste gang dere passerer?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 01:37   #368
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har sett dere Liven. Dere passerte huset mitt for 20 minutter siden. Kan du be Remy dempe anlegget neste gang dere passerer?

HÆ?
Liker du ikke Iron Maiden? Hva med Smokie?

OK, da. Skal be Remy`en skru ned. Siden du ber så pent. Og siden du har sett meg - ikke minst.

Gammel 19-02-07, 15:00   #369
KlaraKu
Aktiv

Medlem siden: Feb 2007
KlaraKu er litt kulKlaraKu er litt kul
Standard

Jeg synes det blir litt merkelig i det hele tatt å snakke om å "seile under falsk flagg".
Om jeg velger å ha ulike nick på ulike forum, f.eks her og på NM, ja, så er vel det helt og holdent opp til meg selv?
Og om jeg nå skulle skrive på en måte som gjør at enkelte tror de kjenner meg igjen fra andre forum, så er det vel deres sak?
Jeg har også nick inne på NM uten at jeg har tenkt å fortelle hvem jeg er der inne og hvor aktiv jeg har vært der inne.
Dette er et forum som man kan være akkurat så anonym man selv vil på.
Og i likhet med Bina er jeg også forutintatt når det gjelder f.eks Mim siden hun har vært svært så markant inne på andre forum.
Men det er jo dere selv som velger å beholde samme nick overalt, det er vel ikke mitt problem?
Og det kan vel ikke heller av den grunn kreves mere åpenhet fra meg om hvem jeg er?
Det er lov å være anonym!

KlaraKu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 15:05   #370
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av KlaraKu, her.

Og i likhet med Bina er jeg også forutintatt når det gjelder f.eks Mim siden hun har vært svært så markant inne på andre forum.
Men det er jo dere selv som velger å beholde samme nick overalt, det er vel ikke mitt problem?
Og det kan vel ikke heller av den grunn kreves mere åpenhet fra meg om hvem jeg er?
Det er lov å være anonym!

Det er ingen som kan kreve noe som helst av deg, og det er, ganske riktig, lov til å være anonym.

Men det er også lov å si at man synes det er litt uhøflig å presentere seg med "jeg vet hvem du er, og jeg vet en hel del om deg, men jeg vil ikke fortelle deg hvem jeg er". Det er en del av takhøyden det også.

Gammel 19-02-07, 16:20   #371
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men det er også lov å si at man synes det er litt uhøflig å presentere seg med "jeg vet hvem du er, og jeg vet en hel del om deg, men jeg vil ikke fortelle deg hvem jeg er". Det er en del av takhøyden det også.

Og der har du det jeg mente da jeg snakket om å seile under falskt flagg.

Gammel 19-02-07, 16:48   #372
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skilpadda er ganske flink til å poengtere akkurat det, selv om det ikke alltid går helt inn overalt. Man har lov til å spørre om det meste, og man har lov til å synes andre er uhøflige, frekke, dumme eller har lite selvinnsikt. "Noen" ser ut til å ta akkurat det ganske tungt. Men det er (nesten) ikke noe politi her inne, det er en del av imitchen :nytt ord TM: Det funker omtrent som i det berømte virkelige liv.

a) du sier noe
b) jeg synes det er dumt eller fint, og sier det
c) du kan være enig eller uenig
d) vi kan krangle om det, eller synes at det er helt greit at vi er uenige. Eller enige.

Perfekt!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:14   #373
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av KlaraKu, her.

Gammel 19-02-07, 20:59   #374
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ingen som kan kreve noe som helst av deg, og det er, ganske riktig, lov til å være anonym.

Nemlig.

Poenget med ytringsfrihet er nemlig ikke at man kan kreve å få si hva man vil uimotsagt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 21:52   #375
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Begynte å lure men skitt au bland meg med Nenne du

Det gjør faktisk jeg også av og til.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 01:35   #376
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Det gjør faktisk jeg også av og til.

...men du ER jo et surrehue da, tink! :serpåtittelendin:

Gammel 20-02-07, 04:09   #377
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Jeg føler at det er på sin plass å bruke denne tråden til å innrømme at jeg egentlig ikke heter Note.

Sånn på ordentlig, altså.

Forøvrig synes jeg en at ca en fjerdepart av de som har svart i denne tråden fremstår som hårsåre, paranoide, herskesyke flisespikkere.

De øvrige er veldig søte.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 10:05   #378
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns dette er langt over grensen for det latterlige. For det første har jeg aldri uttrykt meg sånn. For det andre kan HVEM SOM HELST gå inn på NM eller her på FP og lese til øyet blir stort og vått, og finne ut masse om dere som er så nøye på å bruke samme nick over alt. Det er jo dere som legger det ut, og dere vet at andre leser... så hva er det man syns er uhøflig? At andre ikke har skrevet like mange innlegg? Eller at andre ikke har "utlevert" seg selv?

Jeg mener å huske at jeg skrev 44 innlegg på NM. (Neida, Safran, jeg endrer ikke historien, jeg skrev tidligere 40-50, for jeg er ikke sikker på antallet, men jeg tror det var 44. ) Er det rart om jeg blir mindre husket enn de som har skrevet 3000? Eller 10.000? Seriøst?

Er det uhøflig å ha vært en "leser" på et forum? Eller er det uhøflig å si at man har vært det? Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Det verste av alt er at nå er jeg jo skikkelig fristet til å registrere meg på NM igjen slik at jeg kan gå tilbake, søke opp alle innleggene til enkelte her, og finne ut hva det er dere er så redde for at jeg skal finne ut!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 10:13   #379
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

bina: Hun (safran) har påpekt og poengtert (smør på fleks på smør på flesk på...) sitt poeng mange ganger nå. Er du en slik som bare ha det siste ordet?
Jeg byttet også nick da jeg kom hit. Jeg fikk ingen negative reaksjoner på det.
Mulig det var noe med måten jeg gjorde det på?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 10:15   #380
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns dette er langt over grensen for det latterlige. For det første har jeg aldri uttrykt meg sånn.

Det skyldes kanskje at det ikke var deg Skilpadda svarte?

Det er ikke uhøflig å være leser på et forum, og heller ikke å si at man har vært det. Selvfølgelig ikke. Men jeg synes faktisk ikke det er det minste latterlig å mene at det er uhøflig å kokettere med at man har skiftet nick og gjøre et nummer av at man hadde et annet før. Jeg ville ikke gjort det, men det betyr ikke at jeg er ute etter å nekte andre å gjøre det.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.