Sv: Boardwalk Empire
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Ja, det er historien rundt Nucky og Margaret som blir spennende å følge. Jeg håper de kan bruke det litt på samme måte som Mad Men bruker sine interne historier - som en måte å fortelle samfunnshistorien rundt på. Forbudstiden er jo veldig interessant som historisk backdrop, sammen med den gryende kvinnekampen som den hang sammen med.
Serien er relativt forutsigbar syns jeg, alle de "store" hendelsene og dramatikken blir lagt opp så oppskriftsmessig at jeg har forutsett alle sammen. Boardwalk Empire har ikke greid å gi meg jaw dropping moments.
Hor langt har du sett, BM? Jeg syns de sentrale personene har fått mer dybde, nå mot slutten av sesongen.
Jeg har sett fem episoder, så det er jo noen igjen. Jeg liker utviklingen til Margaret, og jeg håper jo absolutt at den fortsetter i en interessant retning. Og jeg har absolutt ingenting imot stilisert og teatralsk i utgangspunktet, men noen av valgene i de episodene jeg har sett gjør at jeg er bekymret for at dette rett og slett kan bli kjedelig, og selv om det ikke har vært kjedelig så langt så er det veldig lite å gå på; dyktige skuespillerer, flott design og godt håndtverk er rett og slett ikke nok.
Jeg får en assosiasjon til Studio 60 on The Sunset Strip, serien Aaron Sorkin fikk lage bare en sesong av etter at han fikk sparken fra West Wing. Studio 60 så veldig bra ut til å begynne med, men i ettertid mener jeg at det var mest fordi så mange ønsket at Sorkin skulle greie å lage noe bra og visste at han hadde laget bra ting før; i virkeligheten var serien helt forferdelig. HBO får på samme måte noen frikort når de lager en ny mafiaserie; de skal få tid på seg til å utvikle konseptet, fordi vi vet at de kan få til dette, men likevel, selv om det jeg har sett absolutt har vært bra så langt; jeg mener det må bli enda litt bedre for å være godt nok til å holde interessen min over flere år.
Ben "This is America; who the fuck is stopping you?" Murphy
|