|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Er du travel eller stresset?Jeg får ofte kommentarer som "nå må du stresse ned".. Og ja, jeg er nok til tider stresset, men samtidig så kjenner jeg at mye av det jeg styrer og steller med er utrolig hyggelig. F.eks. nå før jul har jeg endel julebord - og det er da hyggelig å gå i sosiale tilstelninger? Hyggelig å gå på revyer.. Og det kjenner jeg ikke på som stress, men joda, hverdagen er travel.
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Er du travel eller stresset?Godt over middels travel, og tidvis stressa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er du travel eller stresset?Jeg får ofte kommentarer at "nå er du stressa Inagh," så utad tror jeg at jeg kan se stressa ut til tider. Innvendig har jeg full kontroll og ro som søren, så det må være et eller annet i måten jeg framstiller meg sjøl på. Og jepp, det skjer spesielt når jeg har det travelt.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Er du travel eller stresset?Jeg er travel, og til tider svært stressa. Jeg liker å være travel, men det er en påtagelig forskjell på kosestress og "jeg-tror-jeg-dør-om-telefonen-ringer-en-gang-til"-stress. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Er du travel eller stresset?Jeg er ikke særlig travel (og nå må dere bare le, dere som vet at jeg er en studerende alenemamma med to små - men jeg har ikke så mye utenom livet), men jeg er ofte stessa fordi jeg er så treig og sent ute. Som nå fx. Hvorfor la jeg meg ikke klokka 22 - eller 23 i det minste? Så nå blir jeg litt stressa over at jeg skal stå opp om 6 timer og må si høyt til meg selv at jeg må stå opp når klokka ringer og sånn. Likevel har jeg altså ikke lagt meg enda.
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Er du travel eller stresset?Jeg ser på alle julebordene jeg skal på før jul, og jeg hører mamma okke seg i telefonen "åhh - kjære deg, nå må du stresse ned" og jeg tenker "hvor stressa kan man bli over å sitte rundt ett bord å spise god mat og drikke god vin??"
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Er du travel eller stresset?
Åh, det er jo bare digg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du travel eller stresset?Jeg sørger som regel for å ikke ha det travelt, - i hvert fall opplever jeg ikke selv at jeg har det travelt - og er ytterst sjelden stressa. En julebordsetting er noe som typisk nok ville stresse meg, rett og slett fordi jeg kjeder meg i slike situasjoner og blir fryktelig utålmodig. Samme med endel andre situasjoner som mange finner avslappende; ligge på stranda, bli massert, være hos frisør etc. Derfor velger jeg glatt bort både julebord, strandliv og alt det andre som jeg opplever som kjedelig. Og for meg er kjedelig = stress. Jeg gidder heller ikke ta telefonen hver gang den ringer. Sitter jeg og spiser eller holder på med noe morsomt lar jeg den bare ringe, samme hvis jeg bare ikke har lyst å snakke. Det er jeg som kontrollerer den, ikke omvendt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Er du travel eller stresset?Jeg kan nok se stresset ut, der jeg leverer i barnehagen litt for få minutter før toget går, men inni meg synes jeg ikke at det er stresssende, bare travelt. Skulle jeg ikke rekke toget så kan jeg jo bare vente (i bilen) på neste tog.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du travel eller stresset?Veldig ofte travel. Veldig, veldig sjelden stressa. Det har jeg sluttet med.
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
Det stresser meg lite, for det er jo ikke noe jeg kan gjøre. Fyrer av gårde en sms, setter på radioen og lar tankene fly.
![]() |
#13 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Dette beskriver meg, også. Jeg er nok generelt en litt urolig (sa noen hyper?) type, og det andre oppfatter som stress, er helt dagligdags for meg.
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Er du travel eller stresset?Jeg er travel hele tida. Jeg liker det. Jeg liker også perioder med det jeg kan kalle gladstress, typisk store deadlinerush der alt går lynfort og adrenalinet er så høyt at jeg virrer rundt min egen akse og snakker med tilnærmet Snipp og Snapp-stemme om jeg får dødtid. Men jeg blir avsindig effektiv og har veldig stor glede av det.
![]() |
#15 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er du travel eller stresset?Travel på jobb, sjelden på hjemmebane og så å si aldri stresset.
![]() |
#17 |
har tatt seg sammen
|
Ja, det er sånn stress jeg snakker om. Det viser ikke på samme måte som når man hiver seg rundt, er effektiv og har det gøy fordi det skjer så mye.
![]() |
#18 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er du travel eller stresset?Jeg liker å ha mye å gjøre, og blir generelt mer effektiv når jeg har det passe travelt. Stressa blir jeg når ting er utenfor min kontroll, når andre ikke gjør det de skal, når jeg må vente på ting som ikke kommer osv, og det har egentlig ikke så mye med aktivitetsnivå å gjøre. Mulig folk syns jeg stresser når jeg surrer rundt med mange baller i lufta og egentlig bare har det morsomt-travelt, men når jeg virkelig er stressa lukker jeg meg mer inne i meg selv, så da tror jeg ikke andre enn de helt nærmeste legger merke til det.
![]() |
#19 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er du travel eller stresset?Jeg er en person som stresser uten å ha det travelt egentlig. Jeg har vært litt stresset de siste dagene, og det bare fordi jeg har noe å gjøre hver kveld i to uker fremover. Det er ikke det at jeg skal gjøre ting jeg ikke liker, det er bare tanken på å ikke ha mye tid til hvile som skremmer meg litt. Men nå stresser jeg ekstremt lett, da.
![]() |
|
|