Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-10, 19:54   #1
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg planlegger hjemmelaget pizza med god saus, serranoskinke, rødløk og oliven. Burde jeg ha noe mer, tro?

Høres nydelig ut. Hva er "god saus"?

vimjer er ikke aktiv  
Gammel 06-11-10, 20:05   #2
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Høres nydelig ut. Hva er "god saus"?

Eh, det er en pizzasausoppskrift jeg har fått av en venninne. Jeg synes den er god. Men det finnes jo hundrevis av mulige måter å lage saus på da, jeg bruker denne fordi jeg ikke gidder oppfinne kruttet på nytt.

Den er omtrent sånn:

1 boks hermetiske tomater
1-2 fedd hvitløk
1 ts tørket oregano
1-2 tørkede chillier, knuste
en liten håndfull hakkede basilikumblader
ca 1 ss god olivenolje
ca 1 ts balsamico
salt + pepper

Surr hviløk et par minutter på middels varme. Rør i oregano + chilli. Ha i tomater, kok opp. La putre i en time. Kjør til passende konsistens med stavmikser, ha i basilikum, eddik (kan sløyfes), olje, salt og pepper. Smak evt med litt sukker om det trengs.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.