Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?
Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.
Men jeg kan avpasse det som jeg ønsker og kjenner mine barn. Det klarer man desverre ikke alltid i en barnehage der man skal ivareta 24 barn på avdelingen med svært ulik erfaringsbakgrunn og sensitivitet.

Klarer man ikke det, altså? De klarte det visst helt fint i vår barnehage. Det var ikke lov med masker, og alle tonet det ned. Hvorfor skulle man ikke klare dette? Kan man ikke gi informasjon til foreldrene om hvordan man vil ha det? Konfiskere de altfor skumle maskene hvis noen likevel sender det med?
Og til dette med ressurssvake foreldre: her er det helt klart at barnehagen har en fordel, gjennom å formidle overkommerlige triks. F.eks. at man kan pynte helt fint med høstblader. Eller sminke svarte ringer rundt øynene hvis det er alt som skal til. Det er jo helt klart trist at noen barn har foreldre som av ulike grunner ikke er i stand til å se at en svart t-skjorte eller et laken kan bli til et halloween-kostyme. Det har jo ikke noe med kommersialisme å gjøre. Da er det et problem som strekker seg langt utover en skarve halloweenfeiring.