Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?
Opprinnelig lagt inn av Rug, her.
Mens jeg skulle gjerne visst litt mer om hva som faktisk er hensikten med feiringen?
For OSS personlig så har dette blitt en hyggelig kveld som ungene gleder seg til. Og vi tilrettelegger for ungene så det blir en hyggelig feiring. Vi syntes det er ok at ungene får ta del i en ny tradisjon som blir mer og mer vanlig i Norge og gjør derfor det beste ut av den.
Vi bruker mye tid på å lage kostymer og forberede oss til denne kvelden. Vi inviterer naboer (som vi ikke har problemer med å invitere ellers i året heller) til en hygglig kveld med grønnsakssuppe av høstens grønnsaker og "halloween" kaker og godis. Vi pynter huset og nyter kvelden i koselig selskap. I kveld har vi hatt 50-60 flotte glade barn på døren som takker og bukker for godisen de får tildelt, litt hyling, skriking og skremming, men jammen mye hjertelig latter også. Man får det man gjør det til - tenker jeg...
På lik linje som vi feirer julaften - uten veldig mye tanke på den kristne verdien av den kvelden, vi er ikke spesielt kristne, men mannen og jeg har vokst opp med tradisjoner rundt julaften og ønsker å videreføre denne kvelden for barna våre - da gjerne med gaver, ribbe, pølse. Koselig kveld dette også, med en hyggelig ramme rundt som ungene gleder seg til Pynter med nisser gjør vi også. Selvom de skal ut av huset 14 dager etter og koster mye penger å kjøpe.. Vi har litt mer enn julenisser fra Nille da...