Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Vann og oppvaskmaskin

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-10, 20:51   #1
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Vann og oppvaskmaskin

og manglende vask...

Saken er nemlig den at oppvaskmaskinen ikke vasker ent lenger. Undersøkelsene viser at det spruter vann ut av "armene", men de står stille. ALtså, vanligvis snurrer de rundt, men nå står de stille.. Jeg har prøvd å løsne de, og når jeg dytter på de snurrer de uten problem. Men ikke av seg selv.

Maskinen er 5 år gammel, og jeg har vært misfornøyd hele tiden. Er det noe easy-fix, eller er det bare å begrave den?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:07   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vann og oppvaskmaskin

Ring de du kjøpte av. Er den over 5 år eller under 5 år? Det skal være 5 års garanti på slike maskiner.

Gammel 13-10-10, 21:10   #3
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Normalt sett ikke 5 års garanti, men 5 års reklamasjonsrett i henhold til Forbrukerkjøpsloven.

Men er den under 5 år, så skal slikt sett normalt sett være en reklamasjonssak med mindre det ikke påvises at det er andre ting som har forårsaket problemet.

Gammel 13-10-10, 21:11   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reklamasjonsrett var det, ja. Jeg bruker uttrykkene om hverandre...

Gammel 13-10-10, 21:12   #5
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Den er over 5 år, nesten 5.5 faktisk. Med andre ord ingenting å hente der.

Gammel 13-10-10, 21:16   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg ville ringt og snakket med de likevel. Du kan jo ikke tape noe på det.

Gammel 30-10-10, 14:30   #7
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Jeg har opplevd det samme på min...

Ytterst på "armene" så er det gjerne et hull hvor vannet skal sprute på skrå ut. Det er gjerne dette som fører til at armene roterer.

På vår maskin så var det ytterste hullet tilstoppa av noe møkk....
Tok ut armene og fikk fjerna møkka som sperra og vips så fungerte maskina igjen...
Det var litt flaks for jeg var egentlig på tur ut av døra for å dra å handle ny når vi oppdaga feilen.... (gammel oppvaskmaskin...)

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 14:32   #8
Krem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Jeg har opplevd det samme på min...

Ytterst på "armene" så er det gjerne et hull hvor vannet skal sprute på skrå ut. Det er gjerne dette som fører til at armene roterer.

På vår maskin så var det ytterste hullet tilstoppa av noe møkk....
Tok ut armene og fikk fjerna møkka som sperra og vips så fungerte maskina igjen...
Det var litt flaks for jeg var egentlig på tur ut av døra for å dra å handle ny når vi oppdaga feilen.... (gammel oppvaskmaskin...)

Jepp, vi fant ut det og. Og så er pakningen til armen litt skjev, så den slår litt oppi for hver runde. Men nå funker den i det minste, så får vi heller kjøpe ny neste gang. (I utgangspunktet en drittmaskin nemlig)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.