Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan snakker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-07, 23:34   #101
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan snakker du?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Da jeg jobbet på Burger King hendte det av og til at jeg tok meg i å svare kundene på samme dialekt som de snakket til meg på.

Hehe. Der har du meg. Men jeg har ikke jobbet på Burger King da.
Nå snakker jeg bokmål, med innslag av odal-, eidskog- og totendialekt.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 23:37   #102
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ke sa ru? Eg ha baol pao tiune, og ha bodla pao bore so ru lyte henta ai tåga.

Jeg har bål på tunet, og har sølt på bordet så jeg må hente ei fille. Eller noe sånt ...

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 23:45   #103
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næ, asså, jæ snakker sånn halvbrei Oslo Øst, drabantbyunge som jæ er. Kommer veldig an på hvem jæ snakker med. Sier ikke bannan og sånn, men a-endelsene og de tjukke l-ene sitter godt på plass.

Dette var en morsom tråd. Veronal, dette hadde jække trudd!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 23:46   #104
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg er litt usikker på hvordan jeg snakker, men tror at jeg etter å ha bodd både på sør-, vest- og østlandet har endt opp med å snakke en litt standardisert, "pen" østlandsk med mange hannkjønnsendelser. Det tok langt tid å legge fra seg "bryggen" og "min mor" etter tre år i Bergen, men de tjukke l'ene vil jeg nok alltid ha med meg. Jeg kommer forøvrig fra Horten.
Hvordan synes dere som har møtt meg at jeg snakker? :venter spent:

Penere enn meg - definitivt .

Gammel 18-02-07, 23:50   #105
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Tja, sånn halvpen Oslo vest?

Observatøren er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 23:50   #106
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

"Hærregud, det hær va gått. Banaan og salamii på skiva, samtidig som æ koosa mæ i sofan."

Jeg er saa glad i den dialekten Lille Rosin, den vekker gode minner!

Selv snakker jeg noe avslepen dialekt fra Helgeland.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 23:52   #107
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snakker gjennomsnittlig Oslodialekt. Er fra beste østkant..hehe.
Ikke superpent, men ikke bannan og bennsin liksom.

Snakker ganske mye da. Om mye rart.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 23:55   #108
tutta
Passiv

Standard

Snakker ganske pen Oslo vest.

Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 00:08   #109
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var forøvrig sikker på at Veronal snakket Hedmarkdialekt....
Trodde du satt i de dype skoger og kosa deg med god vin jeg...

Gammel 19-02-07, 00:11   #110
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 19-02-07, 00:23   #111
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Ke sa ru? Eg ha baol pao tiune, og ha bodla pao bore so ru lyte henta ai tåga.

Hva sa du? Jeg har bål (?) på tunet, og har sølt på bordet så du får hente en fille.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 00:27   #112
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Høyanger!

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 00:32   #113
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke helt. Tror jeg snakker bokmål, nesten.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 08:49   #114
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

æg snakka sørlænning ein dialækt som kjæme frå ei lita bygd i indre vest agder.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 09:19   #115
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en storknoter. Blander standard østlandsdialekt med moing, sunnmørsk, grenlandsk, østfoldsk, nordnorsk og litt annet. Ikke klarer jeg å holde meg til en enkelt måte å snakke på heller. Er jeg sinna snakker jeg moing med sunnmørstonefall (og da sitter banneorda løst, dessverre). Snakker jeg med noen med veldig særprega dialekt hender det at jeg aper etter det uten å merke det. I går leste jeg om en bok som var skrevet på moing, (http://www.aftenposten.no/kul_und/li...cle1648552.ece ) og plutselig snakka jeg kav moing, mer utprega enn jeg gjorde da jeg bodde i området til og med. -Gjørra, værra, bannan, komma, mopped osv.

"Jøye mei, dette var godt. Banan å salamii på brødskiva, samtidig som jæi koser mæi i soffan."

Eller: Herreguuud/herlighet så godt detta va. Bannan å sallami på skjeva, sammtidig som jæi koser/kosær mæi i soffan."

Sist redigert av Kaija : 19-02-07 kl 09:27.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 09:37   #116
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det gjør du definitivt ikke.

Du snakker en underlig blanding av trøndersk og stavangersk og østland/oslodialekt.

(I et øyeblikk trodde jeg du var fra et annet land... )

Gammel 19-02-07, 09:37   #117
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Å, jævlær, hær våre mange norlenningær! Åsså jæ som hadde trudd at det var mange fler fra grenlan hær.
Jå, jå, sånn ære, det bøttær på me regn, så jæ får vel sette mæ å kose mæ me røvin. Ække så gla i banaan eller salaami, jæ.
Må bare tenne opp en røyk, slå på læppen også kosær vi vårs.

Guri, det var ikke mye pent!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 09:51   #118
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Æ snakker finnmarksdialækt, men en litt "finere" værsjon (tanaværing). Åsså har æ bodd såpass længe sørpå at dialækta mi e litt utvanna. Men æ prøver å holde på den så godt æ kan.

Gammel 19-02-07, 10:00   #119
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

"Herregud, detta va godt. Banan og salami på brødskivå, samtidig så eg kose meg i sofaen."

Som busymum:

Sitat:

Eg snakke sånn så detta eg, mja, jazzhjørna kan du sei.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 10:44   #120
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi kan i hvert fall være enige om at du snakker en salig blanding og at det er umulig å plassere deg ut fra dialekten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.