Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Mobiltelefon til de aller minste

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-10, 11:39   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mobiltelefon til de aller minste

Snuppa er i ferd med å utvide svingradiusen sin. Hun klarer (og ønsker) nå å være alene hjemme i korte perioder, og går ut alene. Hun kan lese og skrive. Vi voksne forteller jo hverandre hvor vi er hele tiden ved hjelp av sms osv., og jeg tenker at det er greit om hun gjør det også.

Jeg vet dog at det er tidlig. Hun blir 6 i januar. Men hun er et svært selvstendig og fornuftig lite vesen.

Jeg ønsker med dette IKKE å starte en diskusjon om til hvilken alder man trenger mobil.

Det jeg ønsker råd om er hva slags type mobil en snart 6-åring kan betjene. Hva slags mobiler har småskolebarna deres? Hvilke funksjoner bruker de?

Gammel 29-10-10, 11:56   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobiltelefon til de aller minste

Min 8-åring har en Ericsson telefon W995 tror jeg. Jeg hadde nok valgt en enklere mobil til henne, men hun fikk pappaens gamle. Hun bruker ringe-funksjon (), SMS, kamera og musikkspilleren. Jeg har bedt telenor skru av internett og innholdstjenester, så sånt bruker hun ikke. Hun har kontantkort tilknyttet fri familie.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 11:58   #3
Albertine
Passiv

Standard

Min niåring får snart min gamle SE 810i. Han bryr seg katta om SMS og bruker den bare til å ringe med. Vi har One Calls Faktura.

Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:06   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine har ikke mobiltelefon, men eldstemann hos meg er flink og selvstendig. Teknologien i en mobiltelefon stopper ikke han, det gjorde det heller ikke da han var 5. Han greide utmerket godt både å ringe og sende sms så snart han var i stand til å huske nummerrekkefølger og skrive litt, han var vel drøyt 5 da. Jeg er ganske sikker på at hun kan håndtere en hvilken som helst mobil, men jeg ville tenkt på at det er greit at den er litt robust og så ville jeg tenkt litt på strålingsnivå. Hvor mye de stråler varierer veldig fra mobiltelefon til mobiltelefon, og selv om det på ingen måte er bevist at dette er farlig, tenker jeg at det er lurt å følge føre-var-prinsippet når vi snakker om barnehjerner.

Gammel 29-10-10, 12:41   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min syvåring hadde denne:
https://webshop.chess.no/mobiltelefo...-2720-deep-red
inntil den forsvant.

Den var dårlig. Liten kapasitet på sms'er, måtte stadig inn og slette. Dårlig kamera. Nedtur når hun er vant å bruke foreldrenes telefoner....

Sitter og ser på ny telefon til henne, men klarer ikke helt å finne ut av det. Vil ikke at det skal være mulig å gå på internett med den, kan man be Telenor skru av den muligheten også på kontantabonnement?

Hvilken modell/type har deres barn?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:47   #6
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Foreløpig har vimsepimse storesøster berre gamle telefoner etter meg og faren. Merk telefoner i fleirtall, siden ho tydeligvis har arva mors trang til å bytta etter humør.

Eg er lykkelig kvar dag ho klarer å få med jakke, ransel og gymbag frå skulen. Når eg veit at ho passer bedre på mobilen sin, skal ho få seg ein ny. Men ho ringer og tekster kun til meg og faren. Eg trur rett og slett ikkje vennegjengen heilt har tenkt over at alle har mobil, for dei ringer ikkje til kvarandre.

Gammel 29-10-10, 12:48   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg tror jeg har sett etter mobiler med lite stråling

Og kanskje av samme merke som dere har - så oppbyggingen er ganske lik?

En ting til som har vært kjekt, tenker jeg, er jackplugg greit, med tanke på flerbruk?

Gammel 29-10-10, 12:49   #8
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Mine har klapptelefoner, veldig kjekt at de bare klapper de sammen og ikke trenger å tenke på tastelås og ufrivillig ringing.

Gammel 29-10-10, 12:51   #9
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte Nokia 5030 til 9-åringen min i fjor. Hun ønsker seg en mer fancy nå, men denne er veldig enkel å betjene og har ikke kamera. Vi har den med kontantkort.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:52   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Minsten her i huset fikk en SE W595. Den er såpass fancy at han er fornøyd med kamera, spill, musikk etc. Samtidig er det en rimelig tlf så skulle den bli borte/ødelagt er det ingen krise.
De er så oppegående allerede som små at jeg ikke ser noen hensikt med å kjøpe det helt enkleste.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 13:06   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guttungen på 7 har fått den enkleste av de enkle Samsungene. Ikke noe fancy, ikke kamera, ikke spill, (bortsett fra sudoku... ), og det er gjort svært klart at den kun skal brukes som en telefon når det er behov for det, det er ikke et leketøy. (Han har nok dippedutter ellers.)

Det fungerer utmerket, og hans onkler og tanter og besteforeldre synes det er stas å sende meldinger til ham og få verdens mest sjarmerende "takk for det du skrev" tilbake.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 13:39   #12
Lillebill
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
Lillebill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Min 8-åring har Samsung Corby med kontantkort. Enkel og grei touch-telefon som ikke er altfor dyr.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.