Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Magemuskler, har jeg ingen?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-10, 11:48   #1
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Magemuskler, har jeg ingen?

Jeg tar ganske mange sit-ups og andre mageøvelser når jeg trener. I går trente jeg endel styrke og kjenner det godt i musklene. Men ikke i magen?!
Hvorfor blir jeg ikke støl i magemusklene?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:57   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Fordi du er vant til å trene dem? Stølhet er ikke noen indikasjon på om man har fått trent musklene eller ei, altså.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:05   #3
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Nja, vant og vant. Har trent dem jevnt i 1-2 mnd nå. Men jeg var jo ikke støl i begynnelsen heller.
Hvorfor blir man egentlig støl? Er det et god eller dårlig tegn?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:09   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Prøv litt variasjoner av magemuskeltrening? Sidebøy eller skråmuskler eller noe sånt, så vips blir du støl... Noe annet enn det du trener til daglig. Det er lenge siden jeg også har hatt vondt for å le, for å si det på den måten, og det er nok fordi jeg trener magemusklene jevnlig hver uke.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:47   #5
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Jeg trener både sidebøy og de skrå musklene hver gang jeg trener.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 13:24   #6
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Trener du sånne ehm rumpe-ups, vet ikke hva de heter. Ligg på ryggen med bena rett opp. Løft opp rumpen med strake ben ved bruk av de nederst magemusklene. Og så kan du ligge på en benk med rumpa i ene enden, få en person til å "slenge"m bena dine mot gulvet, du skal kjempe i mot og løfte de opp igjen til loddrett stilling.

Jeg har trent magemusklene mye uten å bli stiv og støl, men når jeg gjør de to øvelsene blir jeg ødelagt etterpå...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 13:28   #7
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Trener du sånne ehm rumpe-ups, vet ikke hva de heter. Ligg på ryggen med bena rett opp. Løft opp rumpen med strake ben ved bruk av de nederst magemusklene. Og så kan du ligge på en benk med rumpa i ene enden, få en person til å "slenge"m bena dine mot gulvet, du skal kjempe i mot og løfte de opp igjen til loddrett stilling.

Jeg har trent magemusklene mye uten å bli stiv og støl, men når jeg gjør de to øvelsene blir jeg ødelagt etterpå...

Det skal jeg prøve. Takk for tips!

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:07   #8
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Ingen bør trene situps! Eller noen annen form for øvelse som innebærer krumming av korsryggen under belastning (ikke sidelengs heller). Sliter på og skader skivene i ryggraden, og dem trenger du.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:09   #9
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.840
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Ingen bør trene situps! Eller noen annen form for øvelse som innebærer krumming av korsryggen under belastning (ikke sidelengs heller). Sliter på og skader skivene i ryggraden, og dem trenger du.

Hva er den ultimate måten å trene magen på da?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:30   #10
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hva er den ultimate måten å trene magen på da?

Man bør ikke tenke på å trene magen isolert, men kjernemuskulaturen under ett. Eksempler på egnede øvelser (hvorav det finnes mange andre):

Planken, sideplanken med variasjoner.

"Bird Dog" med variasjoner:


(Kilde: youtube.com)


"Stirring the pot":


(Kilde: youtube.com)


Markløft! Kan ikke trene markløft uten å få sterke kjernemuskler.


(Kilde: youtube.com)


Pallof press:


(Kilde: youtube.com)


Enhånds "koffert-løft":


(Kilde: youtube.com)


"Spadeløft":


(Kilde: youtube.com)


For alle asymmetriske øvelser handler det om å holde ryggraden rett og stabil mot krefter som vil prøve å få den til å bøye seg eller rotere.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:36   #11
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Fnis, det var den mest passende markløftvideoen du fant, Kjøkken?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:38   #12
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Fnis, det var den mest passende markløftvideoen du fant, Kjøkken?

Det er en av de tøffeste jeg vet om. Den lille ungjenta der er et av Norges største talenter.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:57   #13
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.840
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Takk for fine forslag til øvelser.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:34   #14
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Fantastisk markvideo, Kjøkkenskriveren! Vesle jenta!

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:47   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Man blir vel ikke støl om øvelsene er feil? Eller om man ikke har nok belastning?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 22:26   #16
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Fnis, det var den mest passende markløftvideoen du fant, Kjøkken?

Håper den ikke er representativ for kokkeleringen hans heller?

Det var helt disgusting! Og bryter egentlig med alt jeg tenker på som sunn, frisk og glad trening.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 08:17   #17
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Håper den ikke er representativ for kokkeleringen hans heller?

Det var helt disgusting! Og bryter egentlig med alt jeg tenker på som sunn, frisk og glad trening.

Jau. Nå må det tilføyes at det der ikke akkurat var et treningsløft, men et konkurranseløft (nordisk mesterskap) oppunder rekordnivå, mot slutten av stevnet (der hun så vidt jeg kan se tidligere på dagen allerede hadde satt stevnepers i både knebøy og benkpress).

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 08:25   #18
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Og hun holder imponerende nok formen på løftet fint til tross for brekkasje.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:36   #19
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Ja, altså, jeg innser at jeg kanskje var litt vel snerpete her da. For det er jo egentlig imponerende at man i konkurransesituasjoner løfter/løper/spurter så hardt at man overstyrer omtrent alle kroppsfunksjoner og ramler over målstreken full i snørr/spy/svette/utslett/whatever. Det er jo vanlig nok, ikke sant.

Men altså, den videoen over var så... ekte. Og man var uforberedt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:35   #20
wollafruen
Fullverdig medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 99
wollafruen er litt kul
Standard

Sv: Magemuskler, har jeg ingen?

Tren planke- og stabilitetsøvelser. Google det, og du får mange gode tips.

Grunnen til at man blir støl er at man utfordrer muskulatur til dens ytterposisjoner, som man sjelden oppnår ved sofasitting eller kontorjobbeing Da må musklene yte mer enn de kanskje er bygget for der og da, og resultatet er små "skader" som arter seg nærmest som en betennelse. Denne skal så heles og da kjenner man det som "stølhet". Det er ikke farlig disse "skadene" (styrketrening er jo nærmest å rive av muskelfibre, for så å bygge dem opp igjen under restitusjon). Hvorfor du IKKE blir støl er vel fordi du da trener innenfor magemusklenes ytterposisjoner, eller du er vant til treningen du gjør. Utfordre deg selv med nye øvelser.

Merk allikevel at det å være støl ikke er noen "mal" for at "nå har jeg trent GODT!". For det er det ikke

__________________
Mamma til frk. M (08) og frk. F (06)
wollafruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no