Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye pleier du å gi til TV-aksjonen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye gir du til TV-aksjonen, sånn til vanlig?
Gir sjelden 8 4,23%
1-49 kr 15 7,94%
50-99 kr 29 15,34%
100-149 kr 35 18,52%
150-199 kr 8 4,23%
200-249 kr 59 31,22%
250-299 kr 6 3,17%
300-349 kr 7 3,70%
350-399 kr 2 1,06%
400-449 kr 2 1,06%
450-499 kr 1 0,53%
500-599 kr 13 6,88%
600-699 kr 2 1,06%
700-799 kr 1 0,53%
800-899 kr 0 0%
900-999 kr 0 0%
1000-1499 kr 0 0%
1500-1999 kr 1 0,53%
2000-2999 kr 0 0%
3000 eller mer 0 0%
Deltakere: 189. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-10, 07:47   #21
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye pleier du å gi til TV-aksjonen?

Jeg pleier å gi det jeg har av kontanter i pengeboken, vanligvis rundt 17,50. For jeg har selvsagt aldri husket å ta ut penger på forhånd. Det er veldig vanlig, kan jeg informere om etter gårdagens bøsserunde.

Hvis jeg husker det bruker jeg også å ringe givertelefonen og gi en slant etterpå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 08:19   #22
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Det vi måtte ha i hus - for jeg har sjelden eller aldri husket å ta ut penger...
I år ble det i underkant av hundre kroner.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 08:44   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

godt over snittet, åpenbart. (vi ga 600 i år)
(vi tar ut penger da, jeg tok en egen tur på butikken lørdag kveld etter at vi hadde handlet fordi vi hadde glemt det)

Gammel 25-10-10, 08:51   #24
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi puttet en 200-lapp på bøssa

Gammel 25-10-10, 09:01   #25
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi gir det vi har liggende. I går ble det 100 kr. Men vi har fadderbarn og gir til andre ting også.

Gammel 25-10-10, 09:43   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke den der voldsomme målingen av hva man selv eller andre gir. For meg er det ikke noe så veldig spesielt med akkurat tv-aksjonen. Vi gir til forskjellige formål i løpet av året, uten å flagge det noe sted. Det er veldig tilfeldig hva akkurat tv-aksjonen får fra oss fra det ene året til det andre. Jeg har problemer med "å, så snille vi er-opplegget", og når jeg attpåtil vet at noen bøssebærere bedømmer det som blir gitt i forhold til hva de syns folk "burde ha råd til" ...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:43   #27
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

.....

Sist redigert av kharadra : 02-12-10 kl 01:04.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:50   #28
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Vi gir forskjellig alt ettersom hva vi føler vi har råd til.Noen år er det 100, i år ble det 500. 100 fra hver av oss.

Gammel 25-10-10, 09:53   #29
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg liker ikke den der voldsomme målingen av hva man selv eller andre gir. For meg er det ikke noe så veldig spesielt med akkurat tv-aksjonen. Vi gir til forskjellige formål i løpet av året, uten å flagge det noe sted. Det er veldig tilfeldig hva akkurat tv-aksjonen får fra oss fra det ene året til det andre. Jeg har problemer med "å, så snille vi er-opplegget", og når jeg attpåtil vet at noen bøssebærere bedømmer det som blir gitt i forhold til hva de syns folk "burde ha råd til" ...

Jeg ser heller ikke poenget med å dømme etter hva man gir, og er sånnsett greit tilhenger av bankkonto eller telefondonasjoner, men symbolsk, og i forhold til å snakke med Knerten om det (det var meningen han skulle putte, men vi spiste middag og han hadde hendene veldig fulle av ketsjup...) er det greit med kontanter. Men å dømme etter hva folk "burde ha råd til" er jo bare dumt, mange har jo faktisk bare glemt å ta ut kontanter, f.eks. Eller prioriterer andre ting.

vi har jo både fadderbarn og gir fast til andre organisasjoner året rundt, det er jo ikke noe bøssebærerene vet noe om, så at de skal dømme etter hva vi gir er jo bare dumt. De vet jo heller ikke det spøtt om vår privatøkonomi, så de vet jo ikke hva vi egentlig har råd til eller ei.

Gammel 25-10-10, 10:10   #30
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

20,50.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:16   #31
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sjelden så mye kontanter på meg. Jeg gav det jeg hadde i lommeboken, 90 kr. Jeg glemte helt å ta ut penger.

Gammel 25-10-10, 10:45   #32
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

De pleier å få det vi har i huset, og det pleier ikke å være all verden.

Vi har andre faste ting vi gir til, så jeg har ikke så dårlig samvittighet for å bidra akkurat denne ene dagen i året.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:48   #33
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ga 300 kr i går.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:05   #34
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir alltid fem hundre. Ungene gir av sine egne penger. Hvis det er et helt spesielt formål, f.eks en organisasjon jeg har et spesielt forhold til, så kan jeg finne på å gi mer. Og ja, vi gir fast til andre ting også.

Jeg har gått med bøsse i mange år. Folk gir alt mellom 13 kroner og tusen, og det varierer veldig fra område til område, etter både aldersgrupper, geografi og klasse.

(Men gir man bare småmynt utelukkende fordi man ikke har penger i lomma så er det ikke veldig vanskelig å ringe inn en tohundrelapp til.)

Sist redigert av Acsa : 25-10-10 kl 11:12.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:10   #35
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1-49 kr

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:19   #36
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Hundrings her!

Gammel 25-10-10, 11:21   #37
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ringeklokka vår er litt temperamentsfull, så vi merket ikke at bøsse-folka kom

Men eldste fikk med seg en hundrelapp på skolen når de hadde innsamling, så vi har jo gitt litt. Vanligvis gir vi vel rundt 200.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:22   #38
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi ga 200,- Det er vel omtrent det vi bruker å gi, mer hvis det er organisasjoner jeg har et spesielt forhold til.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:39   #39
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette minner litt om Fleksnes.

Fra ca 1,27

(Kilde: youtube.com)

Vi løpte forøvrig rundt som hodeløse høns og tømte lommer og skåler og det som tømmes kunne. Det endte med hele 132,-.
Ringte givertlf for 200 etterpå.

Gammel 25-10-10, 11:39   #40
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi gir som regel mellom 100-300 kr. Noen ganger gir vi både på døra, og ringer inn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.