Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva er det absolutt kjedeligste husarbeidet du gjør?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-10, 17:30   #21
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er det absolutt kjedeligste husarbeidet du gjør?

Likar ikkje: rydde, vaske dusj, vaske opp for hand
Heilt ok: vaske kle, støvsuge, rydde kjøkken.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 18:25   #22
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sortere sokker, rydde kle, stryke... Det er desidert det kjedeligste!
Dovask og gulv-vask er heller ikke morsomt...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 18:29   #23
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg kunne tatt klesvask med alt det medfører for tre husstander, dersom jeg bare hadde kunnet fått rent bad i bytte. Legge sammen og stryke og legge på plass klær er rene terapien, vaske bad er til å få svake nerver av.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 18:34   #24
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker jo egentlig husarbeid men hvis jeg skal peke på en ting så må det være å skifte sengetøy. Vi har et forferdelig kronglete soverom hvor man må kravle oppi senga for å få lagt på laken og jeg får seriøst litt anfall hver gang denne oppgaven skal utføres.

Ta ut av oppvaskmaskinen er også gørr.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 18:57   #25
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å støvsuge!!

Gammel 24-10-10, 19:00   #26
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

Jeg misliker egentlig alt, derfor vi har vaskehjelp hver 14 dag Tidligere hadde jeg et veldig anstrengt forhold til støvsugeren, vi har hatt mange krangler. Etter jeg fikk barn som spiser selv og støvsugeren var fremme flere ganger om dagen har vi fått et bedre forhold.
Skifte sengetøy liker jeg heller ikke, så den oppgaven har også vaskehjelpen fått.
Nå har vi storrydding hver 14 dag hvor hele huset blir strøkent. Så da synes jeg ikke det er så tiltak lenger og fare over selv når det trengs.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:02   #27
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Klesvask. Spesielt tømme og brette tørketrommelklær.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:07   #28
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det må bli å henge sokker til tørk, og annet småtteri.

Gammel 24-10-10, 19:17   #29
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Rydde rot er faktisk det verste jeg gjør.
Nest etter det kommer stryking av klær.

Det jeg trives best med(i den grad man trives med noe av dette) er gulvvask og vask av kjøkken....

Gammel 24-10-10, 19:31   #30
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det må bli å henge sokker til tørk, og annet småtteri.

Sokker går i tørketrommel, basta!

Ellers er det virkelig helt totalt meningsløst for meg å tømme oppvaskmaskinen. Heldigvis har husets 14-åring til fast daglig oppgave i ukedagene å tømme denne, samt sette inn det som har samlet seg på kjøkkenet.

Ellers er ikke vasking av bad en av mine favoritt-sysler heller.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:43   #31
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skifte sengetøy. Alle de knappene, og så skrukkete laken og sånn...

Og så hater jeg å tømme peisen og tømme støvsugeren. Snakk om ekkelt griseri.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:47   #32
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ja hvis det går an å si at det finnes husarbeid som ikke er kjedelig?
Jeg seriøst misliker det veldig, og synes det er fullstendig meningsløst å bruke så mye tid på noe som blir like bedritent etter kort tid

Jeg har akkurat vasket kjøleskapet innvendig.

Jeg synes rydding er det verste husarbeidet, fordi jeg er et rotehode som bor sammen med tre andre rotehoder, og det å rydde virker bare så fullstendig meningsløst når vi bare roter det til igjen.

Kjøleskapet finner jeg faktisk en viss glede i å rydde og holde orden på, for det er liksom så logisk hva som skal være der og hvor det bør ligge. Det er alle de andre tingene som flyter rundt som driver meg fra vettet.

Samtidig så er jeg en ryddig sjel inni meg, og blir skikkelig sinna og frustert av å ha det rotete rundt meg. :håpløs:

Gammel 24-10-10, 20:11   #33
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Folde klær.

Åh ja, jeg er så inderlig enig. De er virkelig grusomt!
Stryke klær gjør jeg bare unntaksvis, så det teller nesten ikke, men fryktelig kjedelig, det og.

Egentlig kan jeg ikke fordra husarbeid uansett, men hvis jeg skal velge det minst grusomme er det faktisk å vaske badet. Det blir så fort fint og rent og lukter og ser nyvasket ut etterpå...

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:21   #34
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Å rydde. Sortere leker, klær og altsomflyter bare for å oppdage at det er like mye rot dagen etter.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:28   #35
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Dessuten er det uhorvelig kjedelig å sortere ut sommerklær og klær som er for små fra skapene til ungene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:33   #36
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Legge klær på plass i skapene til fem mennesker og vaske badet. Nå vasker jeg ikke badet lenger, for vi har vaskehjelp (og takk for det!).

Gammel 24-10-10, 20:35   #37
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vaske gulv og tørke støv.

Gammel 24-10-10, 20:36   #38
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Legge sammen klær og til og med få dem på plass i skapene. k-j-e-d-e-l-i-g

Og skifte sengetøy ja. Motivasjonen er at det blir så utrolig deilig å legge seg når kvelden kommer.

Gammel 24-10-10, 20:50   #39
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Alt. Hater rett og slett husarbeid. Og skulle ønske jeg kunne ansatt en fast her som kunne vaske hos oss 24/7!

Her er det bare å signere

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:54   #40
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg grunnet litt på dette spørsmålet i dag, og nå har jeg funnet det ut: Å vaske vaffeljernet. Å helsiken, det er noe dritt. Jeg laget en lavkarborøre med masse smør, det hevet ikke skikkelig og rant ut overalt. Det er dritt på hele det helvetes drittjernet og jeg vurderer seriøst om det skal en tur på dynga. Jeg kjøper i tilfelle ikke nytt. Jeg hater vaffelsteking. Eller vaffeljernrengjøring.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.