Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Baby-led weaning, erfaringer?

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 21:26   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baby-led weaning, erfaringer?

Lillesøster på 7 mnd storkoste seg med en tykk skive skrelt agurk (og deretter delt på midten så den ble mer håndgripelig) i dag. Men dette er ikke noe vi har som filosofi, vi gir henne ofte noe å spise på selv mens vi andre spiser middag. Praktisk for oss, gøy for henne. Hun er også veldig glad i tomat, men der må vi passe litt på, for skallet liker jeg ikke helt at hun skal spise.

Sist redigert av Pelle : 21-10-10 kl 23:04. Årsak: skriveleif as usual
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 22:25   #2
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Men dette er ikke noe vi her som fiulosofi, vi gir henne ofte noe å spise på selv mens vi andre spiser middag. Praktisk for oss, gøy for henne. .

Hvorfor tenker du slik? Mulig jeg overtolker litt, men jeg oppfatter det slik at du mener hun ikke egentlig skal spise middag sammen med dere andre. Selv tenker jeg at det er helt naturlig, ja selvfølgelig, at babyen skal spise sammen med oss. Derfor har hun alltid fått noe å spise når vi har vært samlet oss til et måltid. Hun lærer ved å se på, hun deltar, føler fellesskapet. Og for ikke å snakke om hvor praktisk det er, som du selv også sier, hun er opptatt med å spise slik at vi andre får spise i fred. Å få nyte maten sin i fred har vært en av de store fordelene ved BLW.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 22:53   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Hvorfor tenker du slik? Mulig jeg overtolker litt, men jeg oppfatter det slik at du mener hun ikke egentlig skal spise middag sammen med dere andre.

Hun har nylig begynt å spise med oss fordi hun før ikke har kunnet sitte i høy barnestol (og vi har ikke hatt en slik til henne før siste par ukene). Hun har frem til nå fått all maten servert i vippestol på gulvet, fremfor å henge over kanten på en høystol fordi hun ikke har kunnet sitte særlig (sitte kan hun jo overhodet ikke enda). Når vi har spist tidligere har hun enten sittet i vippestolen eller ligget på gulvet ved siden av bordet. Fornøyd da også, så i fred har vi i grunnen alltid vært. Sin egen middag spiser hun tidligere på dagen og grøt spiser hun ikke så lenge etter vår middag.

Med Junior spiste vi stort sett middag etter han hadde lagt seg det først året. Gikk fint det også.

Sist redigert av Pelle : 21-10-10 kl 23:06.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.