Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ingefær - hva bruker du det til?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-10, 00:43   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingefær - hva bruker du det til?

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Ingefær på ribba? Det er litt fristende å prøve!

Jeg har faktisk ALLTID fått skryt av ribba mi - så den er jeg litt stolt over Så ja, det anbefales på det varmeste.

Gammel 19-10-10, 01:18   #22
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Stekt laks, med saus av fløte og masse revet ingefær er helt nydelig. Har du en skvett hvitvin til sausen blir det enda bedre. Godt med tagliatelle til.

Ellers bruker jeg mye ingefær når jeg marinerer scampi, kyllig- og svinekjøtt. Jeg synes det blir aller best med olje, søt soyasaus, korriander, masse hvitløk, ingefær og litt sweet chilisauce.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 19:59   #23
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Ingefær, anis og nellik er jo typiske julekrydder, så egentlig er jeg ikke så sjokkert. Måtte bare litt liv i tråden. Jeg mener jeg har laget grove medisterkaker med muskat og ingefær til jul for et par år siden, godt!

I dag laget jeg denne:
Sitrusbakt torsk med ingefær

2 pers

1 pakke frossen torskefilet
2 ss olivenolje
0,5 appelsin presset
0,5 sitron, presset
1 hvitløksbåt, skivet
2 ss persille
4 cm ingefær, skrelt og fint revet

Bland sitrus, ingefær, hvitløk, persille og olje. Hell over den tinte fisken, mariner i 10 minutter. Bakes i ovn ca. 175 grader i ca 10 minutter.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.