|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dårlig mat er omsorgssvikt*gulp*
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#43 |
|
maler
|
Sv: Dårlig mat er omsorgssvikt
|
|
|
#44 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJa, ring barnevernet. La oss alle spise posesuppe i morgen, i ren protest mot denne galskapen! La oss vise at vi ikke lar oss belære! Vi skal gudbedremeg spise posemat resten av vårt liv, hvis det skal være på dette viset!
|
|
|
|
#45 |
|
maler
|
|
|
|
#47 |
|
weird
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJeg skulle ønske at noen som ønsker blest om sin nye bok eller sin nye trimvideo kunne kommet på en mer intelligent måte å få gratis-pr, jeg. Jeg merker at det rykker litt i boikott-nerven her når stuntene blir så åpenbart dumme.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#48 |
|
weird
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 14-10-10 kl 20:28. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Passiv
|
Nei, vet du det syns jeg faktisk blir å overreagere. |
|
|
|
#51 |
|
Men først, kaffe!
Kan godt ta med meg ungene og joine dere jeg altså. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktFra bloggen til Margit Vea:
|
|
|
|
#53 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det synes jeg også. Jeg prøver litt iherdig å ikke servere brød så mye som vi gjør, fordi det lett blir det til frokost, lunsj, lunsj på SFO og kvelds. Så å skulle spise det til middag blir uaktuelt. Nå er det sjelden jeg bruker posesupper, da det tar like kort til å lage f.eks ertesuppe, men jeg bruker fortsatt tandoori posene, jeg ikke har funnet en bra oppskrift på det selv enda. Pølser lager jeg heller aldri, men bruker noe halvfabrikat fortsatt. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Protonterapeut
|
Niks. Hun er lærer. Riktignok i ernæring, helse og miljøfag, men det er ikke godt nok til at hennes meninger teller noe særlig i min bok.
|
|
|
#55 |
|
Shake it out!
|
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktSkavise.... I går laget jeg middag fra bunnen av. Gryterett i slow cookeren min. Den ble rett og slett ikke god,
|
|
|
#56 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJaja, som FPs eneste jevnlige bruker av ferdigmat (tydeligvis, siden alle her virker å være flinke til å lage mye fra bunnen), så er vel jeg en av de som faktisk driver med omsorgssvikt, jeg da. Har vel blitt utsatt for det samme i oppveksten. Må ha gitt meg så store traumer at jeg rett og slett har fortrengt det.
|
|
|
#57 |
|
weird
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJeg synes det blir et hån mot unger som lever under reell omsorgssvikt, jeg. Å dra frem familier der torosuppa kommer på bordet nå og da, ungene får et varmt måltid og går mette til sengs, og påstå at det er omsorgssvikt er rett og slett en fornærmelse.
|
|
|
|
|
#58 |
|
Bedreviter
|
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJeg er veldig enig, kie. Jeg lurer på om det bunner i at slike matlagings- og kostholdsfantaster genuint tror (sånn helt innerst inne) at folk som bruker mye ferdigmat ikke bryr seg om å gi barna sine det beste? At de rett og slett gir litt blaffen i ungene? |
|
|
|
|
|
#59 |
|
weird
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktDet ville i såfall ikke være første gang fantaster tillegger andre urimelige motiver for å handle slik de gjør.
|
|
|
|
|
#60 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jeg ganske enig i, samtidig som man kanskje burde passe seg for å tenke "jaja, det er jo noen som har det verre så da trenger jeg ikke forandre på noe". Jeg synes det er fint at det er så mye fokus på all denne usunne matspisingen, selvom det helt klart er å dra den litt langt med å sende barnevernet om man handler en toropose (men det er jo heller ikke tilfelle). |
|
|
|
![]() |
|
|