|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#561 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
Villsvinpigg? Piggvilsvin? Et skikkelig dunk med er piggsvin hadde sikkert gjort susen, også.
|
|
|
#562 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En stor forskjell mellom KJ og Jillian Michaels er at sistnevnte veldig aktivt oppsøker kunnskap fra andre fagmiljø. Jeg tror hun har rett i mye av det hun prater om her. Ca. 1:40 inn i klippet prater hun om genetikk og livsstil, for eksempel. (Kilde: youtube.com) Når det gjelder skriking og "kjefting" mener jeg å ha sett henne si noe om at det handler om å komme igjennom alle de "jeg klarer ikke", "jeg er ikke verdt det"-tankene og nå frem. For å få folk til å yte det de er overbevist om at de ikke klarer, sånn at de kan se og erfare osv. Men etter å ha sett henne i aksjon, lest en av bøkene og fulgt med litt i intervjuer etc. får jeg aldri følelsen av at hun "kjefter" for å tråkke på noen, for å uttrykke egen forakt osv. Snarere tvert imot. Eksempel: I "Losing it with Jillian" flytter hun inn til familier for en uke. I et program var det en enke med 3 barn i tenårene som tydeligvis hadde mistet kontroll over huset også. Det var rot, skrot og søppel overalt. Og Jillian virket rett og slett provosert og sa/ropte at "This is not good enough for you". Der er den største forskjellen mellom henne og slike som han "No chubbies"-fyren. Hun roper "This is not good enough for you" og "You deserve better from yourself", mens han virker som typen til å rope "You are not good enough for this!" Jeg skulle ønske KJ kom frem mer som en "This is not good enough for you"-type og mindre som en "You are not good enough"-type. Det er mulig å være ærlig, rett på sak, tøff osv. uten å bli nedlatende. Det er veldig få som reagerer på de første tingene, selv om KJ og andre ser ut til å tro det.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#563 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Det kan jo bli en vinn-vinn situasjon dersom jeg mot formodning skulle komme til å like det.....
|
|
|
#564 |
|
© All rights reserved
|
Nå fikk jeg flashback til russetiden og et russekortsitat: |
|
|
|
|
|
#565 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Angående gener. Halve slekta mi er overvektige og spiser masse kaker. Hele slekta mi er disponert for hjerteinfarkt og sånne sykdommer. Jeg kan velge om jeg skal sitte i sofaen og bli syk, eller om jeg skal gjøre det beste ut av de forutsetningene jeg har. Jeg prøver å gjøre det beste. Og klart det hjelper når jeg liker å være ute, når naboer drar meg med på trening og det at vi er nødt til å tenke på kostholdet pga barna våre. |
|
|
|
|
|
#567 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kari Jaquesson`s siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
Man kan fint ha 40 kilo for mye ene og alene av usunt kosthold, at man stapper i seg for mye mat i forhold til hvor mye kroppen trenger. |
|
|
|
|
|
#568 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#569 |
|
Har lest masse av tråden også. |
|
|
|
|
|
#570 |
|
Ja, klart det er sunnere med grove brødskiver |
|
|
|
|
|
#572 |
|
haha... jeg er enig med kari J |
|
|
|
|
|
#573 |
|
Passiv
|
Poenget her er ikke å være enig med den ene eller den andre. Poenget er at man faktisk skal være åpen for å endre sine meninger etter å ha sett andres synspunkt. Alt er ikke svart-hvitt i verden. |
|
|
|
#575 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg kjenner jeg er møkka lei av å bli møtt med argumenter av typen " er du feit, kan du ikke bare se til å dytte mindre i munnen og bevege deg mer". Joda det er "bare" å spise mindre og trimme mer, så blir man tynn. Akkurat som det bare er for røykere å stumpe røyken, eller for alkoholikere å drikke med måte. Eller at man får gode karakterer på skolen, hvis man bare tar seg selv i nakken og jobber skikkelig. |
|
|
|
|
|
#576 |
|
Herregud for en latterlig måte å diskutere på. Er vel dette som er forsøk på "forumhersking" |
|
|
|
|
|
#577 |
|
maler
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit""Alle vet at Jeppe drikker, men ingen vet hvorfor Jeppe drikker"
|
|
|
#578 |
|
Jeg har tro på at det er sånn, enkelt er det ikke men gjennomførbart er det som regel. |
|
|
|
|
|
#579 |
|
|
|
|
|
|
|
#580 |
|
Passiv
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg er sikker på at Kari hadde fått meg ned i vekt, dersom hun hadde bodd hos meg og voktet meg hvert minutt på dagen. Har hun mulighet til det? |
|
![]() |
|
|