|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#542 |
|
Ekvilist
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
|
|
|
#543 |
|
Ekvilist
|
Nå kjenner jeg ikke så godt til ham, men for alle oss som har erfart at det offentlig anbefalte kostholdet og kun kalorier inn og kalorier ut ikke er det saliggjørende for overvekt, diabetes og andre helseplager - så blir han utrolig snever synes jeg. Nå er det slik at det offentlige har endret synspunkt på f.eks lavkarbo for overvektige og folk med diabetes, og da synes jeg faktisk at det var litt snodig at Drevon og han andre fyren fra Helsedep eller hva det nå var ensidig framsto som GR sitt sendebud. Det ble også rart at Drevon og Poly-et-eller-annet sto som sto som to store motpoler, hvor forskningen liksom støtter Drevon - og ingen lavkarboteoriene. Hvorfor har det offentlige selv anbefalt det siste da?
|
|
|
#544 |
|
Passiv
|
Jeg så ikke debatten, jeg er bare vant til hans fremtoning sånn generelt. Der har du en jeg ikke er enig med. |
|
|
|
#545 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Hun som var med og hadde operert seg var forresten hun jeg lå på samme rom med
|
|
|
#546 |
|
Salt in the rainbow
|
|
|
|
|
|
|
#547 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg pleide å trene på helsestudio til KJ på begynnelsen av 90-tallet. Da var jeg lekker-smekker i forhold til hva jeg er nå. Det er godt hun slipper å se på kroppen min trene i dag. |
|
|
|
|
|
#548 |
|
Fola Blakken
|
En kg i året i ti år, og så er man feit?
|
|
|
|
#549 |
|
Peppy!
|
Er ikke de lavkarboteoriene som har fått bred støtte kun vært rettet mot diabetespasienter? |
|
|
|
|
|
#550 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Og jeg som ellers ikke kan fordra Tommy Steine er plutselig litt glad i ham, som sitter ved siden av henne som en motvekt i debatten. |
|
|
|
|
|
#551 |
|
Ekvilist
|
Så vidt jeg husker dreide det seg også om kraftig overvekt?
|
|
|
#552 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Fra VGs politiske redaktør Hanne Skartveit om KJ:
Er det det, synes dere?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#553 |
|
maler
|
Nei, det synes jeg ikke. Men det gir henne om mulig enda mindre troverdighet all den tid hun åpebart ikke aner første bokstaven av hva det vil si å slite med vektproblemer. Hun har jo et poeng, men hvis hun hadde hatt litt mer personlig erfaring på området hadde hun kanskje uttalt seg litt mer ydmykt.
|
|
|
#554 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Hanne Skartveit har i hvert fall ikke skjønt det.
|
|
|
|
#555 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg syns også at Sofie Hexeberg ikke kom så godt ut av det, men det var fordi hun stadig ble avbrutt. Tror hun bare ikke er så offensiv (og masete) som Jaquesson - hun ordla seg kjapt og godt men var både respektløs og avfeiende. Hun lyttet ikke til hva de andre sa, men det virket som både hun og Drevon (som også var tørr og unyansert) hadde tydeligvis bestemt seg for at lavkarbo var nonsens.
|
|
|
|
#556 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg så Dr. Phil i dag (på tredemølla, føler jeg for å tillegg.
|
|
|
#557 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg tror, i all min enfoldighet, at fete damer har masse å lære av fete, gamle griser i spørsmålet om fedme og nærtakenhet
|
|
|
#558 |
|
Passiv
|
Takk, Brutus. Der ga du meg det riktige ordet for å beskrive deg. Enfoldig. Jeg har aldri sett en debattant i en tråd på FP med så liten vilje til å se ting fra flere sider. |
|
|
|
#559 |
|
Passiv
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Det er vel ikke utseendet til KJ som er problemet med det hun sier nei. Ikke med Hanne Nabintu Hærland heller. |
|
|
|
#560 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg har ment mye om masse, jeg skjønner meg ikke på overvektsproblematikk, jeg har mye å lære, men her føler jeg for å denge Brutus_ med et jævla villsvin. Gjerne ett digert ett, med pigger (om noe slikt eksisterer)
|
|
|
|
![]() |
|
|