|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Allergiker i barnehagen - bursdagskosemat uten egg og melk
Jeg lager mye eggefrie kaker, men har egentlig erfaring med at det er bedre å ha en eggefri oppskrift enn å jenke til en oppskrift med eggeerstatning.
|
|
|
#22 |
|
Fortynnet
|
Sv: Allergiker i barnehagen - bursdagskosemat uten egg og melkAv de jeg prøvde så syns jeg de sjokoladekakene med surmelk og natron fungerte best. De blir fort litt tunge og daffe, men er gode samme dag ihvertfall. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vesla her i huset har kraftig egg og melkeallergi, vi bruker Møllerens ferdig mix (sjokoladekake og lyse muffins i pose) Det går kjempefint
|
|
|
#24 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Allergiker i barnehagen - bursdagskosemat uten egg og melkGelè, event i porsjonsglass! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Allergiker i barnehagen - bursdagskosemat uten egg og melkOg nå ser jeg at Ladybug foreslo det samme.. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Allergiker i barnehagen - bursdagskosemat uten egg og melkOg jeg har oppskrift på verdens beste boller, egg og melkefrie!
|
|
|
#27 |
|
Øyboer
Sv: Allergiker i barnehagen - bursdagskosemat uten egg og melkBoller er jo lett å gjøre melkefrie. Bare bruke blått smør og vann. Nesten ingen smaksforskjell. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Allergiker i barnehagen - bursdagskosemat uten egg og melkDetsoteliv.no har mange oppskrifter uten egg, melk osv! |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2010
![]() |
Sv: Allergiker i barnehagen - bursdagskosemat uten egg og melkProduktene til Møllerens inneholder ikke egg og melk. MEN, vi er nødt til å skrive på pakken at den kan inneholde spor av egg og melk da det produseres andre produkter på samme "linjen" som inneholder dette. Derfor er vi pliktige til å skrive på at den kan inneholde spor av dette. Så selve produktene langpannekake og muffinsen inneholder ikke egg og melk, men er man uhyre allergisk, så kan man om uhyre uheldig få reaksjoner dessverre. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Men disse er spesielt gode!!
|
|
|
#31 |
|
Øyboer
Sv: Allergiker i barnehagen - bursdagskosemat uten egg og melkFaktisk akkurat samme oppskrift jeg bruker. Har alltid brukt den, er fra en kokebok mamma har. |
|
|
|
![]() |
|
|