Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
Opprinnelig lagt inn av Esme
Hva tenker dere som har credentials i orden om denne gruppen? Som bare på en måte glemmer av i hverdagen at man ikke skulle ta isporsjon nr 2 og som ikke går inn i skam eller noe, men sånn oops, der skjedde det igjen gitt. Og som heller stikker på kino med en venninne i stedet for å løpe en tur. Hva tenker dere som sånne? Er det bare å ta seg sammen for sånne? Har sånne som jeg grunn til å bli sår når det blir påpekt av vi er late og giddaslause, som Tjorven kaller det?
Jeg er lat og giddalaus, men enn så lenge veldig heldig med forbrenning. Innimellom får jeg trent litt, fordi jeg vet at kroppen min (hjertet og alt det der inne) trenger det. Står det kake eller is framme, så tar jeg et ekstra stykke. Får jeg tilbud om boller og brus så velger jeg det framfor den joggeturen som jeg kanskje burde ha tatt.
Det er nok forskjell på folk, forbrenning og gener. Og jeg ser på mine foreldre og meg selv, at jeg ikke kan fortsette å spise som jeg vil til evig tid.
Uten å tenke at de som er 10 kg+ eller mer i forhold til idealvekt er late, så vet jeg med meg selv at jeg må ta tak før de ekstra 2-5 kiloene blir til 10-20.
Så for å svare på Esme sitt spørsmål, jeg vet ikke om jeg har credentials i orden, om det betyr vekt eller livsstil. Men jeg ser overhodet ikke ned på de som veier noen kg mer.
Skal likevel være så ærlig å innrømme at jeg har lært utrolig mye om meg selv om mitt menneskesyn av å være her inne og blir kjent med folk gjennom ord og ikke via bilder/utseende. Det er skremmende, men vanskelig å styre den ubevisste tankegangen.