Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Livslærdom II

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-10, 07:54   #201
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Livslærdom II

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Surre:

Når man skal lage Mad Muff Pie, er det lurt å helle i vanliljesausen etterhvert, hvis ikke kan det være at man faktisk heller i nesten en hel stor boks og ender opp med Mad Muff Suppe.

Og så skal det vel være vaniljekrem.

Gammel 11-10-10, 08:35   #202
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Surre:

Når man skal lage Mad Muff Pie, er det lurt å helle i vanliljesausen etterhvert, hvis ikke kan det være at man faktisk heller i nesten en hel stor boks og ender opp med Mad Muff Suppe.

Eller så kan det være lurt å lese oppskriften, slik at man ser at det står vaniljekrem og ikke vaniljesaus.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 08:36   #203
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Haha, dulter på Kaktus.

Gammel 11-10-10, 08:45   #204
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Når man står på stranden en idyllisk høstdag med det relativt nye speilreflekskameraet i hendene og banner og gråter fordi det er ødelagt og bare tar nesten helt hvite bilder, kan det være lurt å sjekke at objektivet er helt på (altså at det har sagt klikk) før man beskylder mannen for å ha mistet det i bakken.

Har jeg hørt.

Gammel 11-10-10, 09:35   #205
TineS
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvis noen er litt snille å koker egg til deg før du står opp, men det rakk å bli kaldt før du kom deg opp... Ikke putt det i mikroen, skrell det og putt det i eggedeleren:s

Jeg kan fortsatt huske smellet, lukten og vasken av hele kjøkkenet...

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 22:11   #206
Olive Oyl
Sperret

Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Når du har fått barn og fyller ut navneskjema til folkeregisteret, ikke skriv ditt eget navn i rubrikken "fornavn". Barnet ditt kan faktisk ende opp med å hete det samme som deg ...

Gjorde du det?

Til resten av tråden: HAHAHA!!

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 23:33   #207
kjerstisin
Aktiv

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
kjerstisin er litt kul
Standard

Fantastisk tråd

Når du skal koke poteter kan det være greit at det er poteter i kjelen...

Og har du hund er det lurt å putte posen med bæsjebleier godt ned i søppelkassa.... Man lærer kanskje etter fem ganger med vask av hele gårdsplasen???? Eller.....??????

En venninne av meg fant ut at det er lurt å sjekke at stigen til loftet står stødig før du klatrer opp og blir sittende der men din nyfødte baby ligger på verandaen og skriker......

kjerstisin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 23:54   #208
Olive Oyl
Sperret

Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Når du hakker opp chili er det et hett tips å ikke stikke fingrene i øynene.

Dette lærer jeg visst aldri.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 00:00   #209
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når du har påtatt deg å transportere forseggjort kake til niesens navnefest, ikke la mannen sette den på biltaket for så å kjøre i 20 minutt før han spør deg hvor kaken er.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 00:10   #210
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ina: Ånei!!!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 00:16   #211
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ina: Ånei!!!

Kjedelig ja. Ikke vet vi hvor den forsvant heller.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 07:59   #212
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av TineS, her.

Hvis noen er litt snille å koker egg til deg før du står opp, men det rakk å bli kaldt før du kom deg opp... Ikke putt det i mikroen, skrell det og putt det i eggedeleren:s

Jeg kan fortsatt huske smellet, lukten og vasken av hele kjøkkenet...

Jeg gjorde noe lignende med noen egg som var litt for lite kokt etter min smak: jeg skrelte det, for jeg hadde jo hørt at man IKKE skal putte egg med skall i mikroen, og kjørte på full styrke ett halvt minutt eller så. Da jeg satt det i eggedeleren skjedde omtrent det du beskriver, i tillegg fikk jeg kokende eggeguffe opp etter armene

Gammel 12-10-10, 19:04   #213
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Gjorde du det?

Jepp, og samboer skrev under på skjemaet.
Det ble først oppdaget da grandtanten skulle opprette bankkonto til henne ifbm dåpen da hun var ett halvt år, og hun ikke ble funnet i folkeregisteret. Jeg fikk forøvrig lov til å endre navnet hennes muntlig per telefon til folkeregisteret, uten å sende inn nytt skjema. Noe jeg egentlig synes var litt rart, men saksbehandler skjønte vel at det neppe var meningen at barnet skulle hete nøyaktig det samme som meg. (Hun hadde nemlig mitt etternavn også)

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 22:54   #214
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

God tråd.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 23:04   #215
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke la to elleveåringer passe grøten mens du kjører åtteåringen på spilling. Det kan hende de skrur induksjonsplata opp på 7 for å få litt fart på sakene, før de setter seg for å se på TV igjen.

Gammel 13-10-10, 02:46   #216
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

Jeg gjorde noe lignende med noen egg som var litt for lite kokt etter min smak: jeg skrelte det, for jeg hadde jo hørt at man IKKE skal putte egg med skall i mikroen, og kjørte på full styrke ett halvt minutt eller så. Da jeg satt det i eggedeleren skjedde omtrent det du beskriver, i tillegg fikk jeg kokende eggeguffe opp etter armene

Da mamma og pappa kjøpte sin første mikro, så lurte pappa fælt på hvorfor man ikke skulle legge hele egg, eller ting med metall på, inni ovnen. Han måtte jo prøve, og han fant ut hvorfor...

De kjøpte også en sånn brusmaskin en gang i tiden. Og på den sto det advarsel om at man IKKE måtte ha i konsentrat før man hadde i kullsyre. Han fant fort ut hvorfor der også

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 03:16   #217
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Når du hakker opp chili er det et hett tips å ikke stikke fingrene i øynene.

... eller andre steder.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 08:17   #218
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ikke la to elleveåringer passe grøten mens du kjører åtteåringen på spilling. Det kan hende de skrur induksjonsplata opp på 7 for å få litt fart på sakene, før de setter seg for å se på TV igjen.

For en fornøyelig tråd! Godt med en latter på morgenkvisten. Så mye rart som jeg gjør burde jeg bidra her men nå står det helt stille, gitt...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 08:19   #219
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Når du har påtatt deg å transportere forseggjort kake til niesens navnefest, ikke la mannen sette den på biltaket for så å kjøre i 20 minutt før han spør deg hvor kaken er.

Å nei! Sikkert noe å le av i ettertid men der og da tipper jeg det ikke var særlig morsomt...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 09:32   #220
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når A kommer til deg og lurer på hvor iphonen hans er, men går videre for å lete. Ring da ikke på hans tlf for å vere behjelplig.. For det kan vere at han prøver å ringe segselv med en annet tlf.. og bare får opptattsignal hele tiden...og tror at noen har stjelt iphonen!!! Når den egentlig ligger igjen i bilen...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.