Sv: Om forumtone og takhøyde
Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.
Jeg tror at en del av oss har ulike målsetninger med å være på et forum som dette. Jeg er slettes ikke bare her for å "oppnå diskusjon".
Jeg er også er fordi det er hyggelig (akkurat som man snakker om hyggelige ting RL), for å lære, fordi det er en ressurs om det er noe jeg lurer på knyttet til familieliv, interiør, kosthold, barn osv. Ja jeg kunne nevnt flere hensikter også uten at jeg kommer på det her og nå, men heftige diskusjoner er ikke en viktig målsetning for meg.
Tvert i mot, synes jeg alle de hissige diskusjonene er ganske demotiverende.. og da snakker jeg ikke om temperamentsfulle diskusjoner på sak... men diskusjoner hvor folk er nedlatende, surmagede og gir personkarakteristikker.
Jeg skriver virkelig "hvor målet blant annet er ..." Det betyr ikke at man skal provosere og egge til diskusjon i hver setning, men jeg for min del elsker diskusjonen på FP, og synes de er mer spennende og interessante enn skravletråder om stygt vær, syke unger og syk mann.
Jeg liker også å være til hjelp hvis noen trenger råd hvor jeg tilfeldigvis har litt erfaring.
|