Sv: Plassering på fly
Jeg tror faktisk jeg aldri har opplevd at folk har tatt "mitt" sete når jeg skal ut å fly, men så er jeg ikke overvettes glad i å fly heller, så det er ikke ofte jeg er oppe i lufta. Jeg har et snev av klaustrofobi og sørger bestandig for å ha sete ved midtgangen, om det er mulig. Jeg tror nok jeg hadde bedt, på en høflig måte, vedkommende om å flytte seg, dersom noen hadde sittet på "mitt" midtgangsete, og jeg hadde blitt henvist til midtsetet eller - gud forby - vinduet. 
Og jeg har forresten opplevd å måtte krangle om senga mi en gang jeg skulle ta nattog. Jeg hadde kledd av meg og lagt meg og alt, da et kvinnemenneske kom og forlangte å få senga. Dette var hennes plass. Hun ga seg pokker ikke heller.
Det endte med at konduktøren kom for å finne ut av dette. Han sjekket bilettene våre... og joda, vi hadde samme kupe og samme køye... bare at dama som ville ha senga mi ikke skulle ha reist før dagen etter. 
Hvordan det gikk med dama, se det vet jeg ikke. Hun vandret, temmelig slukøret, sammen med konduktøren bortover korridoren i toget. Jeg håpet hun fikk ei ledig køye et eller annet sted.
Sist redigert av Inagh : 10-10-10 kl 11:45.
|