Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er du så lite på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-10, 23:58   #221
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er du så lite på FP?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg sliter litt med å henge med i lange tråder, kjenner jeg - jeg tror jeg har et konsentrasjonsproblem.

Jeg tror du kan få en diagnose ut i fra det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 00:00   #222
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

<--- havnet på attføring pga det.

Var du seriøs nå?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Neida, det er bare å fire på kravene et av stedene. Fortrinnsvis skolen, for slurv og dialekt gjør seg ikke på FP.

Ja, du har nok rett i det.

Og hva var dette med hvilken side man er på? Jeg er på side 12. Bra eller dårlig?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 00:00   #223
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns bloggeverden ødela en del av forumaktiviteten. Spesielt når bloggene er slik at man kan slippe til de man vil. Noen blir holdt utenfor, andre føler at de blir holdt utenfor, og stammespråket tykner til.

Blogger har jeg ikke tid og overskudd til å følge med i, så jeg nikker gjenkjennelig til det over her.

Ellers er jeg nok her like mye som før, men jeg synes dere skriver så mye hver dag jeg da, så jeg rekker jo ikke annet enn å lese, kommentere blir det lite tid til.

Gammel 06-10-10, 00:02   #224
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Var du seriøs nå?

Eh. Nei.
Hm. Ironi og tøys på forum kan være skummelt altså.
Men med 24 000 innlegg trodde jeg at jeg kunne tøyse litt.

Gammel 06-10-10, 00:04   #225
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh. Nei.
Hm. Ironi og tøys på forum kan være skummelt altså.
Men med 24 000 innlegg trodde jeg at jeg kunne tøyse litt.

Med så mange innlegg tar jeg alt du sier på ramme alvor.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 00:05   #226
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror du kan få en diagnose ut i fra det.

Ja, jeg mistenker ADD av og til. (H'en skal man lete lenge etter så) - og faktisk er det ikke 100 % tull engang.

Gammel 06-10-10, 00:08   #227
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ja, jeg mistenker ADD av og til. (H'en skal man lete lenge etter så) - og faktisk er det ikke 100 % tull engang.

Men da må det noe mer til enn at man ikke henger med i trådene her tror jeg, som utgangspunkt. For det ække bare lett.

Gammel 06-10-10, 00:10   #228
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er her lite for tiden, fordi jeg studerer.

*bidrar*

Gammel 06-10-10, 00:12   #229
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber fullt igjen etter litt permisjon. Så tiden strekker ikke til lengre.
Og så klarer jeg ikke å henge med i bloggene heller.

Gammel 06-10-10, 00:13   #230
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Bruker mer tid her enn jeg føler jeg får ut av det. :innrømmer:

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 00:14   #231
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er her jeg. Mye. Mulig jeg tar meg en pause om litt, på samme måte som ved juletider i fjor. Det var litt sunt tror jeg.

Jeg elsker FP-folket, men jeg kjenner at jeg etterhvert synes det er morsommere å møtes fjes til fjes enn på nett. Som Nessie sa så kjenner de fleste hverandre såpass godt at man nærmest kan forutse hva som kommer hos hver enkelt i ulike diskusjoner, og det blir jo strengt tatt litt *gjesp*. Jeg synes imidlertid at det er spennende med nykomlinger som skriver og argumenterer godt, det skaper forumvitalitet for min del. Bare så synd nye slike typer kommer alt for sjelden. Kanskje vi skulle ha startet en vervekampanje? Eller sette i sammen en egen gruppe som kartlegger og forsker og finner fram til temaer vi aldri har vært i nærheten av å diskutere?

Når det gjelder bloggene så er jeg som kjent ambivalent. (Dette har jeg også skrevet noen ganger før, så det blir repetisjon. Vær så god og gjesp. ) Det fine synes jeg er at jeg får følge med i livene til folk jeg kjenner, blir bedre kjent med folk jeg ikke kjenner så godt, og kommer mer i dybden enn det som er mulig ute i mer eller mindre åpne deler av forumet. Det dumme er dette at informasjonsflyt/taushets"plikt" etter mitt syn blir en utfordring. Og at intern humor og begreper dras ut i det åpne, at noen føler seg utenfor, at det blir litt sånn "smisk og sleik meg opp etter ryggen så er du inne, si noe slemt til meg så er du ute". Satt på spissen. Jeg har etterhvert blitt kjent med og snakket med mange fine FPere. Noen av de mest aktive, noen mer passive, noen tøffe og direkte og noen litt mer forsiktige. Mitt inntrykk er at mange synes bloggene har ført til en negativ utvikling for forumet, og at det ikke er alle som tør å si dette skriftlig på FP - slik at misnøyen på sett og vis ikke blir synlig. Hadde vært interessant med en spørreundersøkelse vedrørende synet på FP før og etter bloggene. Uansett så er bloggene en kultur som har satt seg her på FP, en arena for å være mer privat som mange benytter seg av. Er det egentlig noe å gjøre med?

Gammel 06-10-10, 00:14   #232
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ny her, altså i nekavdelingen og kan si noe om dette utfra mitt ståsted.
For det første oppleves det som et veldig PK-sted. Satt på spissen; drikker du lettsaft eller ikke bruker ulltøy på ungen din så gis det noen meldinger både direkte og mellom linjene som er litt, tja..... ekskluderende, kanskje?
I tillegg er tonen veldig intern, slik at man som nykommer fort får følelsen av å ikke henge helt med i diskusjoner.
Sist men ikke minst er det et pes å lære seg om prikker og systemer for tilgang hit og dit, og skrevne og uskrevne regler, slik at man bruker en del av den tilmålte forumtiden på dette.

Men FP er sikkert et okei sted å henge dersom man etterhvert blir litt varmere i trøya her

Sist redigert av Nextlife : 06-10-10 kl 00:16. Årsak: skrivefeil
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 00:19   #233
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo av dette "nypakket" som har entret FP - så ja, jeg er her mye, og ja, det er mye som fenger meg og gjør meg engasjert, men samtidig utrolig mye som gjør meg usikker på hva man skal svare, jeg har flere ganger skrevet ett langt innlegg om hva man mener i saken som diskuteres, men valgt å ikke poste det fordi jeg er usikker på om det er god etikk/skikk å være så direkte enkelte ganger.

Og som nykommer må man gjerne føle seg litt frem på hva som er ok og ikke. Hvordan tonen på ett forum er og gjøre seg kjent. Her inne virker det som om det er mange velformulerende mennesker og jeg føler ofte jeg kommer til kort i en diskusjon og da holder jeg heller kjeft. Jeg kan lese ironi, men det fordrer at jeg "kjenner" personen og dens måte å skrive på. Dit har jeg enda ikke kommet - så da holder jeg heller kloklig kjeft istedenfor å gå ut i en diskusjon og tråkke i salaten.

Det å starte nye tråder syntes jeg også kan være vanskelig som nykommer - fordi jeg gidder ikke å søke opp og bla igjennom 7 sider for å se om temaet har vært oppe engang i desember 2006 - så beklager til dere alle som har vært her siden oppstarten om jeg kjeder dere nevneverdig - jeg håper dere bærer over.

Bloggene har jeg ikke satt meg inn i - joda, jeg har vært å snust på kaffen, men føler det litt "teit" å bare invitere meg selv inn og ta en kopp sånn helt ut av det blå *må øve meg på det*. Bloggene har jeg også så vidt snust på - jeg er veldig mye på blogger i "bloggverdnen" og har min egen blogg, som oppdateres med ujevne mellomrom, men jeg er ikke av typen som "trygler" om å få tilgang og lese i andres blogger - har man låst bloggen for lesere, ja, da ønsker man vel ikke "fremmede" på besøk, så da holder jeg meg unna.

Men sånn totalt - jeg stortrives her og ler rått av flåsing og tåpligheter. Men samtidig så er jeg jammen usikker på om enkelte mener det de skriver eller er ironiske... Til tider virker det som om enkelte er litt paranoide - og det finner jeg igrunnen ganske festlig. *jeg er ikke nettparanoid, og folk kan mene jeg er fullstendig blåst, men etter x.antall år i bloggverden og forumverdnen, så har jeg tatt standpunkt om hva jeg deler og ikke på nett*

:side 12:

Sist redigert av Fløyel : 06-10-10 kl 00:24.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 00:23   #234
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber mye, er smålei, samt at det meste av tiden jeg er her surfer jeg fra telefonen.

Gammel 06-10-10, 00:29   #235
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jeg domm når jeg ikke har merket at noen er her mindre enn ellers, og når jeg ikke har lagt merke til noen blogger? Ikke at det interesserer meg nevneverdig, heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 00:32   #236
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis folkene og bloggene (som er en stor del av forumet) ikke interesserer deg så er det jo litt kjipern, da.

Gammel 06-10-10, 00:34   #237
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg er tilbake i full stilling på jobben, og det er dårlig med nettilgang i Oslos t-baner. Kanskje betryggende for passasjerene? Jeg har havnet i en smørje på jobb der jeg jobber til slike tider som tar all saft ut av meg (sukkerredusert, ingen sukkererstatninger, selvfølgelig), og jeg er rett og slett såpass sliten at jeg blir litt (ekstra) teit av det.

Jeg henger forsåvidt med i lengre diskusjoner, men får dem som regel ikke med meg før det er skrevet mange innlegg, og ofte føler jeg at det jeg mener i all hovedsak alt er skrevet. Det er dumt i så måte at forumet virker mer dødt, men det kan vel være greit å slippe å lese det femtende innlegget om den samme saken der forfatteren er enig, men ønsket å formulere seg annerledes? Eller?

Bloggene er en sporadisk greie for meg. Jeg har nok ikke tilgang på de morsomme/saftige/dramatiske.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 00:34   #238
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Det som foregår her interesserer meg jo tidvis. Hva folk eventuelt gjør på blogger kunne ikke interessert meg mindre. Jeg ante ikke at de var der heller. Hvor mange har blogger, da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 00:40   #239
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Flott Skremmern at du spør og jeg har tenkt det samme.

Ja, jeg syns forumet har blitt kjedelig. Jeg har stadig sett på uleste innlegg og det er lite som fenger meg. Det er mye om hvilken vognpose man skal velge, om hva som er best bh og hvor handler du klær til barna dine osv.

Ja, jeg vet at det er alles ansvar, inkludert mitt, å sette igang nye tråder med temaer en ønsker å diskutere. Har vurdert en ny kondomtråd he he... (for de nye her så var det en tråd en gang om Natteravner skulle dele ut kondomer eller ikke ble en ganske het debatt).

Jeg kunne godt tenke meg å sette igang tråder med litt andre tema, men føler at det har vært lite engasjement i slike tråder i det senere.

Jeg har blogg. Der blogger jeg om livet mitt med kreft. Det gir meg veldig mye å ha den bloggen.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 00:41   #240
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ante ikke at de var der heller. Hvor mange har blogger, da?

Det er 208 blogger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.