Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?
Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.
Vi har microfibersofa og har hatt det siden september 2005, fikk vårt første barn i desember 2005 og så to til i 2008. Vår har vært fin helt frem til det siste halve året. (Vi har liksom ikke hatt tid til å følge opp flekker etc. etter at de to minste kom). Stort sett alle flekker har gått bort. (Bortsett fra stearin, men jeg kan nok jobbe litt mer med den flekken.) Det er lurt å impregnere slike sofaer med jevne mellomrom, eller noe liknende. Du får kjøpt middel for dette i møbelbutikker. Når dette gjøres hvert år e.l så tror jeg det er ganske lett å få bort flekker. Jeg har sølt rødvin (på svigers sin microfibersofa) og fått det bort. Vi har en lys beige farge på vår og jeg synes ikke den er noe styggere enn en skinnsofa.
Fikk litt lyst til å tegne med kulepenn på vår for å se om jeg hadde fått det bort, men tror jeg setter meg i et hjørne til den lysten går over. Alle flekker har gått bort med varmt vann og klut.
Legger ved bilde, fant ikke noe bedre som jeg kan legge ut sånn på null-komma-svisj.

Stearin går bort om du stryker over flekken, med et bakepapir mellom.. Dette, og rødvin, klarte jeg og venninnene mine å grise i svigers sofa.. =)
|