|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Holdbar neglelakkDe tørker fort de lagene, og så er det så deilig med glitterlakk at den jo på ingen måte må legges perfekt jevnt. Og overlakken bare klæsjes på.
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Holdbar neglelakk
Etter at du har lagt underlakken, that is. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Holdbar neglelakkLakk som må legges i mer enn maks to lag krever en dag. Ellers blir den myk, sånn at når jeg sitter med fingeren borti noe, eller klemmer eller noe, så blir det avtrykk. |
|
|
|
#5 |
|
Kidding, right?
|
Det høres ut som du tar altfor tykke lag. Underlakk skal bare beskytte neglen, og trenger ikke være hverken jevn eller tykk. Selve lakken legges i to TYNNE lag (sammen blir det jevnt), og proff overlakk er vanligvis en plastkomposittgreie (?) (plast mer enn lakk) som tørker på minutter og blir knallhard. Vips - jevn lakk UTEN avtykk og bulker som varer dobbelt så lenge som vanlig lakk.
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holdbar neglelakkHvor kjøper dere den overlakken som tørker så fort? Var det Seche Vite??
|
|
|
#7 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holdbar neglelakkOverlakken Seche Vite tørker fort. Jeg bruker 4 lag når jeg lakker neglene og det er gjort på under 5 minutter. Jeg lakker gjerne neglene når jeg skal ut å kjøre alene eller noe på kvelden når jeg ikke har unger i bilen, så tørker neglene mens jeg kjører dit jeg skal. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Hm. Jeg er interessert likevel. Hvor lang tid bruker dere på å legge dette greiene her? Og hvor mange dager sitter det sånn ca? |
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Jeg bruker ca. 20 minutter fra jeg begynner og til det er så godt som tørt. Da har jeg fjernet gammel lakk med neglelakkfjerner og lagt base coat, to strøk, samt top coat. Av de lakkene jeg har forsøkt, har jeg best hell med tørketiden de gangene jeg har brukt utelukkende Dior-lakk og -coat, trolig fordi jeg klarer å legge tynnere lag med den brede kosten som er på Diors lakker. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
...we have cookies
|
Sv: Holdbar neglelakkHer må jeg visst inn og følge med og se om jeg kan snappe opp noen tips. :Neglesjuske: Jeg har ter negler som er passe lange, to som er litt kortere og resten er revet/knekt nokså nylig. Sånn 'pent' spredt utover alle fingrene. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Holdbar neglelakkDeborah Lippmanns tips for å fjerne glitterlakken:
|
|
|
#12 |
|
Kidding, right?
|
Fingerstripperne koster 180,- for 10 stk i Norge, dvs at det koster 180,- pr runde å bli kvitt glitterlakken. Det er sykt dyrt.
|
|
|
|
#13 |
|
Salt in the rainbow
|
De har jo neglelakkfjerneren og, da. Da bruker man jo ikke hele.
|
|
|
#14 |
|
Kidding, right?
|
(den er helt ordinær, in my opinion. Ikke mer egnet enn andre, gode neglelakkfjernere.)
|
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Anbefalinger? Jeg sverger til Dior: Det er den udiskutabelt beste jeg har prøvd, men akkurat billig er den jo ikke. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Aquademiker
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
|
|
|
#20 |
|
Peppy!
|
Det var en dårlig test. Jeg liker Dior altså, men å si at den er så god i konsistensen at man kun trenger ett lag? Que? Og skryte av at man kan ta av lokket, så det blir lettere å holde kosten, uten at Chanel fikk pluss for det samme? Næh. |
|
|
|
![]() |
|
|