|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?Vann så klart. Er de tørste drikker de. Lettsaft får de aldri, saft kan de få med på en turdag i ny og ne. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Borte
|
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?
|
|
|
#23 |
|
Protonterapeut
|
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?Knotten har skolemelk, og ellers har han med seg Sigg-flaske med tut som han kan fylle ved behov. Jeg fyller den hver onsdag (turdag), ellers klarer han det fint selv. De har vann i springen på skolen.
|
|
|
#24 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?Ok, dere har jo rett, vi fortsetter med vann
|
|
|
|
#25 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?Snuppa har flaske på skolen som hun fyller opp med frisk vann.
|
|
|
#26 |
|
:)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?Melk på skolen, ellers går det i vann. Sender med en vannflaske, men de har sine egne kopper i klasserommet som de kan fylle opp selv hvis de er tørste. Sender med vann på tur også.
|
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?Jeg vedder på at jeg er den eneste som sender med sjokomelk. |
|
|
|
#28 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ha ha, det er mulig, men jeg kan i hvertfall bekrefte at det ikke er uvanlig å sende med ungene saft (jobber i skolen). |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Come what may...
|
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?Ungene har kopp på skolen som dem fyller vann oppi når dem har lyst på. Ellers får dem melk på skolen.
|
|
|
#30 |
|
Yes, we can!!
|
Nuvel. Ikke lunkent, plastsmakende urkevann, altså! Jeg ville vurdert flaskebytte, isbiter og noe som virker opplagt, men jeg har innsett at jeg ikke kan undervurdere dem NOK når det gjelder å våre distre, nemlig å minne dem på at det GÅR an å bytte ut bannet med friskt gjennom dagen.
|
|
|
#31 |
|
Kidding, right?
|
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?Skolemelk til storesøster. Puddingen er melkesensitiv og får med seg en sånn liten Biola istedet; den tåler hun fint. I tillegg har de med seg tom vannflaske som de fyller med kaldt friskt vann i friminuttene. Funker finfint.
|
|
|
|
#32 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?Har melkeordning. Har med ekstra flaske med vann. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Shake it out!
|
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?Ungene har vann med seg på skolen (dvs eldstemann, yngstemann har vannstasjon i klasserommet) men til lunsjen har de med seg en slik:
|
|
|
#34 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?Kaldt vann er bedre enn lunka! Legg vannflaska i fryser'n kvelden før, så har ungen isvann langt utover dagen. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?3. klassingen får vann på skolen og SFO, sender ikke med noe. Også har de melkeordning, og jeg tror de får melk til maten på SFO. På tur får hun ha med saft om sommeren eller varm kakao om vinteren. Når jeg husker det - slett ikke hver gang |
|
|
|
|
|
#36 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
#37 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?Guttungen her i heimen drikker ikke melk, annet enn det han får på havregrøten hver morgen. Han er veldig glad i vann, så det går mye vann og Farris her i huset. På skolen får han med seg stålflaske med iskaldt vann iblandet eplejuice, for smakens skyld. (Han drikker veldig mye rent vann utenom hver dag.)
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?Vi har skolemelkordning for skolegutten vår. Men det kommer hjem en uåpnet melkepakke fra skolen hver dag. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Audacious
|
Sv: På skolen: vann eller lettsaft?Her er det skolemelkordning, og så har Storesøster kopp på skolen som hun drikker vann fra når hun blir tørst. De har vask i klasserommet og på gangen. På tur er det enten kakao eller rooiboste med litt honning.
|
![]() |
|
|