Sv: Om forumtone og takhøyde
Sitat:
Du nevner det med outsidere og etablerte brukere, og det også er nok en veldig vanlig opplevelse, det at "alle de andre" kjenner hverandre og at man selv står utenfor - særlig hvis man er ny. Kanskje er det ekstra tydelig på FP fordi såpass mange av de mest aktive brukerne kjenner hverandre såpass godt. Men FP er ikke ment å være noe lukket forum, og jeg er nesten sikker på at ingen av de "gamle traverne" ønsker at det skal være det eller at det ikke skal komme nye. Både diskusjoner og miljø stagnerer fort om det ikke kommer "nytt blod".
Jeg er egentlig både insider og outsider på en gang. Jeg har truffet en del av forumdamene, men har likevel ikke en følelse av at jeg er 'en av gjengen'. Hvis du skjønner.
Om man har truffet mange eller ingen, så tror jeg ikke det er det som avgjør om man føler seg utenfor eller ikke.
Men jeg tror på et forum som er forholdsvis lite som dette så føler man seg mere på innsiden om/når man er svært aktiv.
Om man stikker innom en gang i blandt er det vanskelig å 'fange' tonen og holdningene her inne, og altså enklere å føle at man ikke passer inn.
Jeg føler jeg passer fint inn , men vet at når jeg har vært borte fra nettet noen dager så tar det litt tid å komme inn i forumfeelingen igjen.