Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Party! Fester du ofte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-10, 19:06   #101
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Party! Fester du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kult. Klarer du å formulere deg med ord også?

Hey, vi er over på brettspill nå. (forsøker å holde humøret oppe her)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 19:11   #102
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Kult. Klarer du å formulere deg med ord også?

Ey! Nå syns den snerpete kjærringa med kjedelig liv og trauste verdier du er litt barnslig altså.

Gammel 24-09-10, 19:15   #103
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ey! Nå syns den snerpete kjærringa med kjedelig liv og trauste verdier du er litt barnslig altså.

Vel, det kan jeg leve med, jeg er jo ikke engang voksen ennå. Derimot sliter jeg med å tolerere at noen setter seg til doms over andres livsstil. Jeg starter ikke en tråd og sier at "de som bare oppdaterer statusen på fjesboka med hva slags klær de har shoppet/hvilken middag de skal lage/forteller om den fantastisk koselige turen ut med venninner for en kaffe og skravlings har intetsigende og komplett uinteressante liv, gjør jeg vel? For det hadde ikke vært spesielt kult.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 19:20   #104
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Er det vanlig blant voksne å spille brettspill? Kjenner noen få som gjør det, men lurer på om det er vanlig? (havnet i brett-spill-felle-og-for-høflig-til-å-si-nei-situasjon en gang, og den er jeg merket av enda).

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Brettspill er drepen. Kjedelig.

Brettspill kjedelig? Da er det ingen av dere som har vært med på de brettspillkveldene jeg har vært med på. Kortskalle kan bli ekstremt morsomt med litt innabords. Scrabble er derimot ikke et festspill, det er noe mannen og jeg spiller når vi er alene. Og vi har venner vi ikke kan spille Risk med, for det ble såpass høy temperatur at vi fryktet for vennskapet. Det er definitivt alt annet enn kjedelig når man spiller brettspill her i hus.

Selv om Singstar og dart er det ultimate.

Gammel 24-09-10, 19:21   #105
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er sex og fyll involvert, så muligens.

Gammel 24-09-10, 19:21   #106
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vel, det kan jeg leve med, jeg er jo ikke engang voksen ennå. Derimot sliter jeg med å tolerere at noen setter seg til doms over andres livsstil. Jeg starter ikke en tråd og sier at "de som bare oppdaterer statusen på fjesboka med hva slags klær de har shoppet/hvilken middag de skal lage/forteller om den fantastisk koselige turen ut med venninner for en kaffe og skravlings har intetsigende og komplett uinteressante liv, gjør jeg vel? For det hadde ikke vært spesielt kult.

Jeg dømmer ikke, jeg stiller spørsmål ved det. Det er noe helt annet, for folk må få leve akkurat som de vil for meg.

Nå gidder jeg ikke svare deg mer kjenner jeg, for jeg som deg kan leve veldig fint med at vi er uenig.

Gammel 24-09-10, 19:22   #107
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:flirer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 19:25   #108
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Fester aaltfor sjelden.
Blir når jeg er i Bergen, for her borte har jeg ingen festvenner.

Liker veldig godt vinkvelder, jentekvelder, middag med vin ol.
Blir bare så lite av det.

Blir vel 2-4 sammenkomster med endel alkohol og tjohei i året.
Noen mer tjohei enn andre.

Gammel 24-09-10, 19:26   #109
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvis det er sex og fyll involvert, så muligens.

Jeg har spilt strip-dart en gang. :deler: Det var fyll involvert, men skuffende lite sex, all nakenheten tatt i betraktning.

Gammel 24-09-10, 19:42   #110
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 24-09-10, 19:43   #111
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Når vi snakker kjedelig, så slokna apekatten i senga mens han skulle kle på seg nå (?!) Han har sovet i godt over en halvannen time. Så jeg sitter nå her fullt pyntet og venter på at han skal våkne.

Litt av fest dette ble gitt

Gammel 24-09-10, 20:01   #112
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er full (sånn at dagen derpå er ubrukelig) ca et par ganger i året.( Ikke noe jeg planlegger, men statistisk sett skjer det ca. så ofte.) Ute på byen og tar et par-fire øl er jeg litt oftere, kanskje en gang i mnd? Jeg liker godt å gå ut på byen, så det er tidsklemma, ikke manglende interesse, som gjør at det blir såpass sjelden. Synes det er kjipt med folk som blir kjerring/gubbe med en gang de får unger, og tror ikke alderen spiller noen rolle for når det skjer. Noen blir aldri kjerring, andre blir det tidlig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 20:14   #113
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Det hender jeg tar en fest, ja. Det går litt i perioder. Nå for tiden er det 1-2 ganger per mnd ca. Variabelt om det er vorspiel med drikkeleker, rangle rundt på byen, kødde i taxikøen til klokken er 4 og et desperat rop etter paracet og vann på morran, eller om det er 4 drinker med litt fnising, alvorlige diskusjoner og kortspill. I andre perioder kan det fort gå 2-3 mnd mellom hver fest.

Gammel 24-09-10, 20:27   #114
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Var på fest i november i fjor. Tja kanskje en gang i året.Ikke spesielt glad i det egentlig.

Gammel 24-09-10, 20:37   #115
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er glad i ta meg en fest sammen med gode venner. Gjennomsnittlig har vi fester eller er med på noe sosialt som innebærer drikking ca 1 gang i mnd. Vi deltar begge på julebordene med jobbene våre og sommerfestene i tillegg til det som blir arrangert av bryllup, vennejulebord, vennesommerfest og sosiale sammenkomster (som feks. Middag ute og revyer/show, vin/øl på cafè). Men vi er sjeldent ute å fester på byen. Det skjer gjerne 2-3 ganger i året.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 20:42   #116
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på fest med jobben noen ganger i året, og så er jeg kanskje ute med venner noen ganger, og kanskje på et par fredagspils. Det hender mannen og jeg er på fest sammen, men det er veldig få arrangerte fester i vår krets lenger, de fleste har nok med barn og familie, og møtes heller lettvint ute hvis det er noe.

Jeg drikker alltid på ordentlige fester ja. Og ja, dagen etterpå blir ganske redusert . Litt alkohol med venner kan jeg ta ute at dagen etterpå påvirkes da. Jeg hadde nok gått ut oftere hvis jeg ikke hadde blitt så dårlig dagen etter. Det er flere fredagspils jeg har droppet fordi lørdagen blir så dårlig. Jeg fikser ikke 2 pils på fredagspils, jeg vet av erfaring at det blir flere....

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 20:45   #117
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Golf? Nei, takke meg til tømmermenn!

Golf?!

I mine nerdekretser er brettspill vanlig. Men vi er jo KjedeligeTM.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 20:55   #118
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Er det vanlig blant voksne å spille brettspill? Kjenner noen få som gjør det, men lurer på om det er vanlig? (havnet i brett-spill-felle-og-for-høflig-til-å-si-nei-situasjon en gang, og den er jeg merket av enda).

Vi tar gjerne et slag settlers eller Store Norske når vi er i lukket lag. Type 2-3 par rundt et bord.

I sommer erfarte jeg forresten at settlers akkompagnert av sprit var en dårlig idé om man ønsker å vinne. Hodet virket ikke lenger, men humøret var godt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 20:59   #119
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Tja, jeg tar det ikke for gitt at folk liker brettspill, så det foreslår jeg stort sett bare til folk jeg vet liker det.

Selv vil jeg heller tilbringe et festlig lag med nærmest hvilket som helst brettspill enn å være hensatt til en sofa sammen med damene for å samtale om bekkenløsning, Grete Rodhe, Skal vi danse og Reimadresser, mens mennene sitter i annen sofa og konverserer om familiebiler, RBK og siste nytt på norsk kontinentalsokkel.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 21:05   #120
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis noen hadde tatt fram Risk idet jeg kom på fest, hadde jeg snudd i døra. Jeg har én gang for mye skuslet bort en lørdagskveld på Risk med supernerder fra NTH (no offence, den av dere som antakelig var til stede ). Det er noe av det kjedeligste og samtidig mest urovekkende jeg har vært med på.

Bridge eller amerikaner, derimot - når som helst! Det pleier (eller pleide, i hine hårde dager) å koke bort etter hvert som promillen stiger og man glemmer hva som har gått.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.