|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?fordi mat er en viktig del av hverdagen og familielivet.. hvertfall mitt.. for oss er måltidene et pusterom hvor vi alle samles og prater og koser oss.. mat er jo å overleve og dermed ønsker jeg at ungene mine skal ha et godt forhold til det. har selv hatt og har et anstrengt forhold til mat, derfor er det noe jeg ikke vil videreføre.
|
|
|
#43 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg er veldig glad i god mat, kaker og alt som er godt. Det er stas å være voksen og være i stand til å bestemme middagene selv. Men jeg ser også at det ikke blir gourmet til hverdags. Til vanlig er det mannen som er kokk, både til hverdags og fest - så vi spiser absolutt mye god mat hjemme hos oss. Innimellom får jeg likevel et lite behov for å bare spise noe. Vi prøver også å lære barna våre å like mat som ikke er "det beste de vet". Vi kan ikke velge bare det beste, vi må utvide repertoaret og lære oss å like flere typer mat.
|
|
|
#44 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?
Der er jeg også. Jeg setter enormt pris på et godt måltid i godt selskap, og jeg setter pris på et godt måltid helt alene også. Men sistnevnte bringer ikke fram matkreativiteten i like stor grad som om når jeg lager mat til flere enn bare meg. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg er nok mer på ditt nivå, Hasselnøtt. Jeg synes mat kan være god, mindre god eller vond, men jeg klarer ikke oppdrive de voldsomme følelsene rundt det. Et besøk på et gourmetrestaurant ville være fullstendig bortkasta for min del, det er jo bare mat, liksom. (Det hjelper jo ikke at jeg ikke drikker vin, som jeg skjønner er en del av greia på fancy steder.) Jeg er opptatt av at maten skal være noenlunde sunn og at alle skal få bestemme iblant, men der stopper det egentlig. Jeg kan bli like glad av ei brødskive som av et restaurantmåltid.
|
|
|
#46 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Jeg går gjerne ut og spiser, mest for å ha et sted å treffe venner, litt for å slippe å lage noe selv. Jeg er nok truende til å velge noe i kategorien "godt nok", og velger gjerne bort den dyreste maten for å heller bruke pengene på mer vin, for å si det sånn.
Akkurat det kunne jeg også følt, men da på grunn av settingen, vinen og den sosiale opplevelsen. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Rockesøster
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg konkluderer gjerne igjen: på dette området er vi jammen forskjellige.
|
|
|
|
#49 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg er ikke superglad i fisk. Jeg synes det er helt ok, men ikke fantastisk mat som jeg virkelig GLEDER meg til å spise. Likevel spiser vi det ca 2 ganger i uka, fordi jeg synes det er en bra ting å få i seg. Og sånn synes jeg det er med ganske mye "hverdagsmat" for min del.
|
|
|
#50 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#51 |
|
Erfaren nok
|
Men det er jammen sjelden jeg føler dette ved middagsbordet hjemme en tirsdag.
|
|
|
#52 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Da skulle du spist hos oss på tirsdag som var. Vi hadde pasta med kremet kyllingsaus (som inneholdt store mengder soltørket tomat pg parmesan). Ungene slikket kjelen til slutt. Og dette er en ganske vanlig tirsdagsmiddag hos oss.
|
|
|
|
#53 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Vi er nok ikke der at vi syns vi kal bruke 5000 på en middag, men jeg vil at hverdagsmaten skal være god. Man skal ikke bli sulteforet på god mat.
|
|
|
#54 |
|
Erfaren nok
|
Jeg er ikke like sikker på at mine barn ville gjort det samme, de er ikke så alt for entusiastiske ift middagsmat.
|
|
|
#55 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Vi bruker heller ikke 5000 på en middag særlig ofte, men det kommer til å skje snart fordi vi har noe som virkelig må feires.
|
|
|
|
#56 |
|
Glamorøs
|
Når vi virkelig feirer noe, så ender vi opp på 1500.
Ja, det var ikke ment som noen motsetning.
|
|
|
#57 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Vi også, og selv da kjenner jeg et stikk av dårlig samvittighet fordi vi kunne brukt det på noe mer fornuftig..
|
|
|
|
#58 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?5000? |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Samme her. Mat er fantastisk, jeg elsker å prøve ut nye retter, jeg kan glede meg i dagesvis til en god søndagsmiddag feks. Men jeg er ikke noe frokost- eller lunsjmenneske og skulle ønske jeg kunne ta en pille akkurat til de måltidene og vips - mett og velernært. Men middager og kveldsmat er mine favoritter. Middagsmåltidene er det måltidet der hele familien samles rundt bordet etter en hektisk barnehage-, skole- og arbeidsdag og bare slapper av og koser oss.
|
|
|
#60 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det er ikke lov å skrive sånt uten å komme med oppskrift.
|
![]() |
|
|