Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gå-hjelm?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-10, 10:21   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå-hjelm?

Så lenge det ikke er snakk om barn med spesielle behov, synes jeg dette er et idiotprodukt. Jeg synes det er veldig god læring i det å slå seg, jeg. Hvordan skal man ellers lære seg atdet er lurt å holde seg på beina og se seg for.

Hjelm på sykkel er en selvfølge, men skrubbsår på knær og albuer er ellers en vesentlig del av læreprosessen når et barn skal lære å sykle, synes jeg. Av det lærer man å passe seg og man lærer at uforsiktighet straffer seg og kan gjøre vondt.

På samme måte har barnet godt av å se at det lønner seg å stå på beina, og at det er vondt å ramle.

Og er det i det hele tatt et behov for dette produktet? Hvor mange ettåringer får egentlig hodeskader av å ramle som følge av å lære å gå? Er det virkelig et problem? Hvis man har et veldig spisst bordhjørne eller lav peishylle, beskytter man heller disse, slik at det ikke er fare for barnet om det skulle ramle akkurat der. Å beskytte barnet mot å ramle en halv meter og slå hodet i parketten, virker helt søkt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.