Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-10, 10:10   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Floksa: Og gjøre noe ulovlig også synes du det er greit? Ser ikke noe annerledes på det enn å kjøre bil. Det er mange som blir yrkessjåfører og har det som levebrød og kjører hver dag resten av livet, men en kan jo ikke begynne å kjøre bil som 10-åring allikevel? Selv på privat vei og gårdstun kan ikke det være lov? Eller har jeg helt feil da? Samme gjelder jo traktor. Det er 16-årsgrense såvidt jeg vet på å ta traktorlappen? Jeg blir bare skremt av sånne holdninger. Det er jo ikke akkurat uvanlig å høre om ulykker på gårder som inkluderer barn av og til.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:16   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Floksa: Og gjøre noe ulovlig også synes du det er greit? Ser ikke noe annerledes på det enn å kjøre bil. Det er mange som blir yrkessjåfører og har det som levebrød og kjører hver dag resten av livet, men en kan jo ikke begynne å kjøre bil som 10-åring allikevel? Selv på privat vei og gårdstun kan ikke det være lov? Eller har jeg helt feil da? Samme gjelder jo traktor. Det er 16-årsgrense såvidt jeg vet på å ta traktorlappen? Jeg blir bare skremt av sånne holdninger. Det er jo ikke akkurat uvanlig å høre om ulykker på gårder som inkluderer barn.

Det er nok svært mange av dagens yrkessjåfører som har startet sin karriære bak rattet som 10 åringer

Og nei, jeg har ikke de helt store skruplene med å bryte loven i skisserte tilfelle, nei.
Når det gjelder barn, redskap og ulykker sitter jeg på såpass godt med tallmateriale og kunnskap at jeg vet at det ikke er et argument.
Barn drepes på gårder, alt for ofte, dessverre og å lære å håndtere redskap på en god og sikker måte, under kyndig veilending er forbeyggende.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:57   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og nei, jeg har ikke de helt store skruplene med å bryte loven i skisserte tilfelle, nei.
Når det gjelder barn, redskap og ulykker sitter jeg på såpass godt med tallmateriale og kunnskap at jeg vet at det ikke er et argument.

Eh? Jeg tror nesten ikke mine egne ører. Du synes altså det er helt greit å lage dine egne lover. Du bryr deg ikke om gjeldende lover fordi de er urimelige?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:58   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så må du forklare meg hva en minilaster er. :domm og vokst opp i by:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.