Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan man forvente at det er greit at hunden er med til alle?
Ja, selvfølgelig! 1 0,32%
Nei, selvfølgelig ikke! 314 99,05%
Dustepoll 2 0,63%
Deltakere: 317. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-10, 13:42   #101
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?

Nei, fy faen noe så irriterende som folk som tror det er greit å dra med de siklende, røytende illelunktende beistene sine hjem til oss. Bikkjene skraper opp parketten og er dønn irriterende.
Kødda!
Enda jeg ikke er spesiellt opptatt av hunder (ville aldri skaffet oss en hund selv), er hundeeiere velkomne hit med hundene sine, altså. Ikke det at alle hunder er så knusbedårende i seg selv, men jeg liker jo eierne deres og dermed er det meste greit. Hunder til folk jeg ikke liker så godt bruker å være skikkelig irriterende, mens mine beste venner selvsagt har de beste hundene også.
Jeg mener imidlertid ikke at en hundeeier kan forvente at man liker å ha deres hunder på besøk. Det er fjollete å bli fornærmet hvis noen ikke vil ha hund i huset. Hvis jeg selv hadde hatt hund ville jeg slett ikke forventet noe slikt av noen.
For meg, i mitt hjem, er det meste greit, men jeg vet andre føler det anderledes og det må faktisk en hundeeier akseptere.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 16:06   #102
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvordan stiller dere dere til at folk kommer på besøk med en kjælegris, da?

Jeg ville heller hatt besøk av en gris enn en hund, dersom jeg måtte velge. De er mindre hårete, sikler og slikker kanskje mindre(?) og muligens ikke så skitne. Det forutsetter at de ikke driter på teppene mine. Men egentlig tror jeg kanskje ikke jeg ville hatt en gris inne heller, når jeg tenker veldig etter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 17:38   #103
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi tar ikke imot hund.
Den kan få stå på utsiden da. Mannen er allergisk og det er greit for meg å slippe hår og slev rundt omkring

Gammel 17-09-10, 17:39   #104
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei det syns jeg ikke man kan forvente.

Gammel 17-09-10, 17:41   #105
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Griser er ikke greit det heller. Katter og marsvin kan folk gjerne ta med hjem til meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:07   #106
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ville heller hatt besøk av en gris enn en hund, dersom jeg måtte velge. De er mindre hårete, sikler og slikker kanskje mindre(?) og muligens ikke så skitne. Det forutsetter at de ikke driter på teppene mine. Men egentlig tror jeg kanskje ikke jeg ville hatt en gris inne heller, når jeg tenker veldig etter.

Til gjengjeld småbiter den i tær.

Gammel 17-09-10, 20:36   #107
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Nei, jeg liker ikke hunder, og ingen hunder kommer inn i vårt hus.

Sist redigert av Tilde : 17-09-10 kl 22:32.
Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 22:36   #108
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Naturligvis ikke. Når det er sagt må jeg føye til at det som hundeeier er veldig hyggelig med dem man faktisk kan ta med hunden på besøk til. Jeg har full forståelse for dem som ikke vil ha besøk av hunder. Før jeg fikk barn før ville jeg helst unngå besøk av folk som hadde med seg unger (uten sammenligning forøvrig).

Gammel 17-09-10, 22:53   #109
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hunden vår sikler ikke, altså. Tror ungene siklet betraktelig mer når de var små.

Dessuten røyter den to ganger i året, men et og annet hår faller nok av. Som på oss mennesker.

Gammel 18-09-10, 00:49   #110
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt ikke. Samtidig mener jeg at det da må være lov for hundeeieren å innrette seg etter det (selvsagt uten sure miner!) dersom man ikke ønsker/kan la hunden være alene hjemme eller innesperret i bilen.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 01:28   #111
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det har da ikke noe å si om de er allergikere eller ikke. Vil man ikke ha hund i hus, så skal man få slippe det. Punktum.

Legger til ett utropstegn! Her slipper vi ikke inn skapninger med pels, dels pga allergi. Datteren hypervenilerer ved møte av løse hunder og jeg er personlig ikke videre begeistret. Jeg har venninner med hunder og de koser jeg med og syntes er utrolig flotte. Vi har hunder i familien og de er særdeles godt likt, men inn i huset slipper de ikke.

Sist redigert av Fløyel : 18-09-10 kl 01:44.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 09:09   #112
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to hunder og tre katter og forventer absolutt ikke at folk jeg besøker syntes det er greit at jeg tar med hundene, eller bare en hund.
Den eneste jegtar med den ene hunden, Amanda som er en schæfer, er til min mor. Men selvom jeg vet at hun syntes det er veldig hyggelig at Amanda er med, spør jeg allltid på forhånd om det er OK. Kan være at hun får besøk av noen som er redd for hunder, eller nettopp har gjort rent eller andre årsaker.

Siden jeg selv har to hunder og tre katter, syntes jeg ikke det er ok at andre har med sin hund til meg før de spør på forhånd. Det blir rimelig viltert om alle skal være inne feks. Unntakene er barna til Akira (JR) ene som kommer på besøk. Det er tre av barna hennes vi har veldig god kontakt med.
Og søsken til det ene barnet, en vakker Tervuren.

Gammel 18-09-10, 09:30   #113
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ikke en selvfølge nei. Men vi tar gjerne imot hundebesøk.
En forutsetning er at den holdes i ro, og det er ikke tillatt med leking inne med vår hund.

Eneste negative erfaringen vi har hatt var min lillebror sin rottweiler som skrapet opp vår NYE terrassedør, fordi han satt hunden ute. Da ble jeg sint!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 09:40   #114
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Nei, fy faen noe så irriterende som folk som tror det er greit å dra med de siklende, røytende illelunktende beistene sine hjem til oss. Bikkjene skraper opp parketten og er dønn irriterende.
.

Signerer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 09:53   #115
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset er ikke pelsdyr velkomne, rett og slett fordi jentene er allergiske. Det forventer jeg at folk forholder seg til. Vi mistet et vennepar pga dette, fordi de mente at deres allergivennlige hun ikke ville gjøre noen skade. Jeg synes det blir helt koko å prioritere en hunds behov foran inneklimaet til mine barn og det sa jeg visst litt for klart fra om.

Gammel 18-09-10, 11:38   #116
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Vi tar bare med oss hunden til svigers og folk med hunder.
Har heller ikke behov for å ha han med oss overalt.

Gammel 18-09-10, 11:41   #117
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selvfølgelig ikke. Vi har to, og de er med kun til andre som har hund og synes det er greit med besøk, eller i tilfeller vi må reise langt og de ikke kan være hjemme alene. Da er de ute med mindre verten synes det er helt ok med dem inne. Helt ærlig så er det litt pes å ha dem med inn til andre, de stresser gjerne litt rundt og er masete.
Som regel er de hjemme hvis vi skal på korte besøk.

mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 11:55   #118
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei. Vi har hund og tar den nesten aldri med oss til noen. Men skjønner at det er vanskelig å la en valp være igjen hjemme, så om jeg hadde hatt valp ville jeg heller invitert hjem til oss.

Gammel 18-09-10, 23:39   #119
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venner kan godt ta med hunder hit altså, så lenge vi kan komme til en enighet om plassering av katter og hunder og unger så det ikke blir krig. Men jeg synes ikke det er greit hvis folk uten videre antar de kan dra med hunder inn. Det finnes hundeeiere som ikke helt greier å skille mellom mennesker og hunder og det kan være litt slitsomt. Jeg foretrekker vel egentlig at de ikke spør heller, men at jeg kan si at det er greit hvis det er greit, men så lenge de spør uten å bli fornærmet over et nei, er vel det greit også.

Jeg vil tro det er flere som meg som i og for seg kan invitere hunder inn, men som slett ikke synes det skal være en selvfølge.

Gammel 18-09-10, 23:42   #120
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Selvsagt ikke. Samtidig mener jeg at det da må være lov for hundeeieren å innrette seg etter det (selvsagt uten sure miner!) dersom man ikke ønsker/kan la hunden være alene hjemme eller innesperret i bilen.

Hva mener du med "må være lov... å innrette seg etter det"??
At det må være lov å takke nei til en invitasjon?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.