Sv: Tapasretter uten kjøtt?
Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.
Tusen takk for gode ideer! Lurer på et par ting;
Hvordan griller du asparges? Jeg har tidligere kokt asparges i et par minutter, så surret skinke rundt og inn i ovnen noen få minutter. Hvordan gjør du det? Skal parmesanen smelte i ovnen, eller bare på når det skal serveres? Serverer du dem varme?
Jeg gir dem ingen forkok, bare rett i ovenen under grillen (eller varmluft dersom jeg har mye i ovnen) i 3-5 minutter, alt etter tykkelse. River parmesanen over etter de er kommet ut av ovnen.
Artisjokkhjerter - hvor og hvordan? Er det ferskt eller på boks eller hva? Serverer du dette varmt, lunt eller avkjølt?
Det beste er jo ferske, men det er vanskelig å få tak i, samt at de er dyre, så da funker de hermetiske bra. Jeg skyller de alltid godt for å få vekk mest mulige av den syrlige smaken etter laken de har ligget i. Surrer olje, hvitløk, chili og hva du ellers liker i kasserolle med olje, hiver hjertene i og surrer videre i 3-4 minutter. Jeg lar de stå i kasserollen med lokk til servering, slik at de er varm/lun.
Champigning med fyll ser jeg at flere har foreslått, tror jeg forsøker litt forskjellig fyll, noen med bare blåmuggost og noen slik som du foreslåt. Et lite spørsmål her også; Pensler du med noe på utsiden før steking i ovn? Serveres varme/lune, regner jeg med?
Sist jeg serverte disse fikk jeg aldri plass å sette de i ovnen, så de ble faktisk servert som en kald rett men vanligvis luner jeg de i ovnen slik at de mykner litt og blir lune.
Godt jeg har to stekovner(har en leiilighet i sokkelen vi ikke leier ut), hvordan gjør egentlig andre det i.f.t. oppvarming?
Jeg har vanligvis bare en komfyr med 4 plater tilgjengelig, og det går helt fint dersom man planlegger hva som kan inn først, deretter ut å stå på benken for å bli lune. Ellers bruker jeg mye varmluft slik at jeg kan fylle ovnen med ulike ting. Når det blir for fullt er det bare å ta i bruk kasseroller. Jeg måtte f. eks sette kyllingspydene i en kasserolle med litt kyllingkraft, og tette oppe med alufolie, og slik dampe de varm. Det var bare ikke mer plass i stekeovnen
Sist redigert av Nextlife : 17-09-10 kl 14:33.
Årsak: liten feil
|