Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tapasretter uten kjøtt?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-10, 14:33   #14
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapasretter uten kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Tusen takk for gode ideer! Lurer på et par ting;
Hvordan griller du asparges? Jeg har tidligere kokt asparges i et par minutter, så surret skinke rundt og inn i ovnen noen få minutter. Hvordan gjør du det? Skal parmesanen smelte i ovnen, eller bare på når det skal serveres? Serverer du dem varme?
Jeg gir dem ingen forkok, bare rett i ovenen under grillen (eller varmluft dersom jeg har mye i ovnen) i 3-5 minutter, alt etter tykkelse. River parmesanen over etter de er kommet ut av ovnen.
Artisjokkhjerter - hvor og hvordan? Er det ferskt eller på boks eller hva? Serverer du dette varmt, lunt eller avkjølt?
Det beste er jo ferske, men det er vanskelig å få tak i, samt at de er dyre, så da funker de hermetiske bra. Jeg skyller de alltid godt for å få vekk mest mulige av den syrlige smaken etter laken de har ligget i. Surrer olje, hvitløk, chili og hva du ellers liker i kasserolle med olje, hiver hjertene i og surrer videre i 3-4 minutter. Jeg lar de stå i kasserollen med lokk til servering, slik at de er varm/lun.
Champigning med fyll ser jeg at flere har foreslått, tror jeg forsøker litt forskjellig fyll, noen med bare blåmuggost og noen slik som du foreslåt. Et lite spørsmål her også; Pensler du med noe på utsiden før steking i ovn? Serveres varme/lune, regner jeg med?
Sist jeg serverte disse fikk jeg aldri plass å sette de i ovnen, så de ble faktisk servert som en kald rett men vanligvis luner jeg de i ovnen slik at de mykner litt og blir lune.
Godt jeg har to stekovner(har en leiilighet i sokkelen vi ikke leier ut), hvordan gjør egentlig andre det i.f.t. oppvarming?

Jeg har vanligvis bare en komfyr med 4 plater tilgjengelig, og det går helt fint dersom man planlegger hva som kan inn først, deretter ut å stå på benken for å bli lune. Ellers bruker jeg mye varmluft slik at jeg kan fylle ovnen med ulike ting. Når det blir for fullt er det bare å ta i bruk kasseroller. Jeg måtte f. eks sette kyllingspydene i en kasserolle med litt kyllingkraft, og tette oppe med alufolie, og slik dampe de varm. Det var bare ikke mer plass i stekeovnen

Sist redigert av Nextlife : 17-09-10 kl 14:33. Årsak: liten feil
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.