|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#103 |
|
villende
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg er egentlig ikke så veldig opptatt av hva som står inne i klærne, jeg er mer opptatt av at de passer til meg. Jeg har bruker pt. alt fra størrelse 36 til 42. Det er blant annet veldig få draktjakker som passer meg hvis de er mindre enn størrelse 42, fordi jeg er relativt bredskuldret, til tross for at jeg ellers har en ganske sped kroppsbygning. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg holder et øye med min vekt fordi jeg gjerne vil ta vare på min helse. Det er viktig for meg. Jeg har et nivå for varsellampe, for meg er det str 42. Jeg ser jo at når jeg nå veier like mye som en uke før forrige fødsel, er det på tide å ta noen grep.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#105 |
|
geskjeftig
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg er litt for gladtjukk i 44, og litt lubben i 42. Det er både vekta, BMI og dobbelthaka enige i, og da er det på tide å trene litt mer og spise litt mindre. Det betyr ikke at andre ikke er smashing i disse størrelsene, eller at det er noe i veien med dem på generell basis. 42 er en helt grei, middels stor størrelse. Men den dagen en vanlig norsk 42 går fra å være en middels/stor størrelse til en liten, tror jeg vi er ute og kjøre. Om de slankeste blant oss ligger på 42-46, og de litt mer lubne må handle i BiB-avdelingen, vil det avgjort si noe om tyngden på befolkningen som helhet. Nettopp fordi det er så stor forskjell på oss. Noen er små og nette. Om de skal være sunne, bør de bruke mindre størrelser, på samme måte som en del høyere og kraftigere damer selvsagt bør bruke større.
I like big books and I cannot lie. Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11 Sist redigert av Luftslottet : 14-09-10 kl 10:10. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Eg har aldri sagt at 42/44 er for overvektige, men det er jo fortsatt en stor størrelse innenfor normalsegmentet av størrelsar? Det er jo ikkje noko EG finne på, men slik har det jo alltid vore?
|
|
|
|
#107 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#108 |
|
can-jur
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg var engang nede i str 48, da fikk jeg omtrent ikke gå i fred på gaten
|
|
|
|
#109 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Når jeg er 42 så er jeg for stor. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
geskjeftig
|
Hvis vi greier det, altså å legge til rette for gode valg, uten å stigmatisere de som tar (samfunnsmessig) "feil valg", tror jeg vi er kommet langt. Dessverre har vi en tendens til å bli så flinkiser at vi ikke greier å ta vare på de som ikke tar samme valg som oss. Jamfør behandlingen av røykere, nå som vi er blitt verdensmestere i å forby røyking.
|
|
|
#111 |
|
kamerat
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Etter min mening har de siste dagenes vekttråder vist med forferdelig tydelighet hvor mange kvinner det er som ikke er fornøyd med seg selv, som bruker masse energi på å se ned på sin egen kropp og på skyld og skam over spising osv. Jeg mener, å spise mindre enn man egentlig har lyst til i offentligheten fordi man er redd for hva andre måtte mene?
|
|
|
#112 |
|
Erfaren nok
|
Men det er jo ikke sånn at noen sier at om man er en str 42 så er man IKKE fin og flott?
|
|
|
#113 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#114 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Når jeg er str 42, så er jeg slank.
|
|
|
|
#115 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Tinetoff: Jeg tror også at det er sunnere å være litt gladtjukk enn å være enormt deprimert over den ene, ikke-så-store bilringen, og å jojoslanke seg i årevis. Men det ER jo ikke de eneste alternativene, da!
|
|
|
#116 |
|
geskjeftig
|
Jeg er enig med deg. Å forebygge usunt forhold til kropp må være aller viktigst, med å forebygge usunn kropp på andreplass. Men som jeg var inne på: Det aller beste må jo være begge deler - om man greier å formidle verdien av god helse, uten samtidig å nedvurdere seg selv eller andre om de ikke er riktig der.
|
|
|
#117 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Men for MEG er det stor forskjell på å trives i egen kropp når jeg er en 42 enn når jeg var en 48/50. Det handler om at jeg nå kan kjøpe klær og sånn som jeg faktisk synes er fine. Det er jammen ikke like enkelt i dette landet om man er opp mot str 50. Da ble det litt sånn at jeg kjøpte fordi det passet. Jeg skjønner jo at dette ikke er viktig for alle, men for meg er det det.
|
|
|
#118 |
|
Passiv
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Åh - gladtjukk! |
|
|
|
#119 |
|
I mål
|
Og det synes jeg er bra |
|
|
|
|
|
#120 |
|
kamerat
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?En av mine favorittkjepphester er jo at jeg tror at mange overvektsproblemer kommer av at folk fra tenårene av har prøvd å bekjempe den kroppstypen de er naturlig disponert for. Det er ikke lurt å slåss mot kroppen sin på den måten.
|
![]() |
|
|