Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Makrell i tomat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 20:40   #21
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Makrell i tomat"

Jeg skulle virkelig, virkelig ønske jeg likte det. Det og sild. Det er sånne pålegg jeg ser for meg smaker godt selv om man ikke har matlyst nemlig. Men jeg liker ikke.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:42   #22
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bodde forresten en stund i nabolandet, og der fikk man ikke tak i ordentlig makrell i tomat. De greiene de hadde der, lå i en saus som minnet sterkt om Toro tomatsuppe.

Gammel 10-09-10, 20:42   #23
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg må iinnrømme at jeg aldri har smakt svineriet. Det stinker jo død og djevelskap. Resten av familien sverger på at det er nydelig!

Gammel 10-09-10, 20:45   #24
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg må iinnrømme at jeg aldri har smakt svineriet. Det stinker jo død og djevelskap. Resten av familien sverger på at det er nydelig!

Det er faktisk endel matvarer som lukter dårlig, men som smaker godt. Og da er det bare å kaste seg ut i det, så slipper du å kjenne den vonde lukten. For det kan jo hende at du liker det.

Gammel 10-09-10, 20:47   #25
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser den vanlige sorten. I lange perioder deler mannen og jeg en boks hver morgen, på to knekkebrød hver. Akkurat nå deler mannen og storebror ofte en boks isteden, så da er det ikke alltid jeg gidder ta en ny boks.
Jeg spiser det fordi det er både godt og sunt.

Da jeg bodde alene, spiste jeg en halv boks den ene dagen og resten av denne neste morgen, men da satte jeg den ut av kjøleskapet før jeg dusjet. Noe av det som er guffent på dag 2 er at den er kald.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:48   #26
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er faktisk endel matvarer som lukter dårlig, men som smaker godt. Og da er det bare å kaste seg ut i det, så slipper du å kjenne den vonde lukten. For det kan jo hende at du liker det.

Jeg tror jeg står over.

Gammel 10-09-10, 20:50   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser masse. Det er derfor jeg er så smart.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:54   #28
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser med gaffel rett fra boksen, sammen med en kopp te
Jeg spiser Kong Oscar.

Gammel 10-09-10, 21:01   #29
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ja jeg spiser og liker makrell i tomat.
Kjøper den nye lille boksen eller den gamle, tar 2 skiver i slengen og tar ikke vare på noe i boksen om det er noe igjen. Liker det godt med salt, papper og finhakket purre på.

Gammel 10-09-10, 21:03   #30
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jepp. Spiser makrell i tomat 2-3 ganger pr uke.
Selv liker jeg det best kaldt på rugknekkebrød med masse agurk.

Når en boks åpnes får alltid ungene en skive hver og en skive i niste boksen. Mine barn har aldri klaget på makrellen, men de spiser i grunnen alt de får servert.

Vær obs på at makrellinnholdet varierer i de ulike merkene. Stabburet har vel ca 70%, coop nær oppmot 70%, mens feks Landlord bare har 60% makrell.
Jeg er ellers så "gammeldags" at jeg spiser eggebit eller appetittsild i biter oppå egg på knekkebrød.

Jeg elsker også peppermakrell, men den i boks er fryktelig salt. Og alleslags laksepålegg.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:03   #31
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg spiser det fordi jeg synes det er deilig. Nydelig på nybakt brød, toppet med majones. Når jeg tenker meg om har jeg bare smakt Stabburets, nå fortiden foretrekker jeg den i tube.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:10   #32
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Også er det nydelig med rødbeter oppå makrellen, nam, nam.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:13   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Guttungen liker, de småposjospakkene. Mannen spiser også. Jeg har aldri likt det, og har ikke smakt på årevis. Har ingen planer heller.

Gammel 10-09-10, 21:14   #34
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker det ikke, men poden spiser det med skje fra boksen. De små porsjonspakkene duger som godteri for ham. Han har fått sånne i påskeeggene sine.

Gammel 10-09-10, 21:17   #35
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg spiser det ofte, fordi jeg synest det er veldig godt. Bruker å kjøpe den på tube.

Gammel 10-09-10, 21:18   #36
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elsker det! Genialt at det er så sunt også.
Det beste er den originale boksen fra Stabburet, men spiser alle varianter. Den med salsasmak er også god.

Gammel 10-09-10, 21:18   #37
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Min lunsj består ofte av makrell i tomat med avokado, ruccola og agurk. Sunt og godt

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:29   #38
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Spiser bare den som er moset, den må ha romtemperatur og være nyåpnet, og siden det bare er storebror og jeg som spiser det blir det porsjonspakkene. Det må også være på brød, med smør under og majones på toppen.
Skulle egentlig skrive at jeg spiser det fordi det er godt, og at sunnheten er bare en bonus, men når jeg ser alle krav som må oppfylles for at jeg liker det så vet jeg ikke hvor god selve fisken er, ei heller hvor sunt det blir.

Gammel 10-09-10, 21:36   #39
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope. Jeg klarer ikke makrell. Men jeg slipper ikke unna den grufulle lukta, for jeg er velsignet med en makrell-elskende gjeng her hjemme samt at 2/3 av alle kollegene mine spiser makrell i tomat daglig.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:40   #40
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiser den vanlige fra Stabburet i perioder. Etter en stund synes jeg det er ufyselig og så går det lenge før jeg spiser det igjen, men sånn er jeg med alt pålegg - syltetøy, leverpostei, skinke, ost ... I de periodene jeg spiser det gjør jeg det altså fordi jeg synes det er godt, dessuten er det sunt. Det lukter jo litt av det, men jeg har da tannbørste. Jeg lar ikke være å spise det for å spare omgivelsene.

Jeg spiser den på brød eller knekkebrød og synes det er ekkelt med majones på.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.