|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvem lærte dere å lage mat? | |||
| Lærte det hjemme av foreldre/ besteforeldre |
|
111 | 56,35% |
| Lærte det på heimkunnskapen |
|
54 | 27,41% |
| Lærte det i voksen alder ved å lese meg opp og se på kokkeshow på TV |
|
98 | 49,75% |
| Kan ikke lage mat |
|
31 | 15,74% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Lærte utrolig mye av mormor. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Jeg svarte Lærte det i voksen alder ved å lese meg opp og se på kokkeshow på TV, men det stemmer ikke helt, altså. Kan ikke huske å ha sett noe kokkeprogram noen gang.
|
|
|
#103 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Helt ærlig er jeg ikke noe særlig tess på kjøkkenet. Noe greier jeg da selvfølgelig å mekke sammen, men alt i alt så er ikke matlaging min beste egenskap. Det jeg kan lærte jeg vel på heimkunskapen. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Jeg tror jeg har lært det meste på internett. Grunnleggende ting lærte jeg på skolekjøkkenet og muligens bittelitt hjemme. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Har vel lært det meste av min mor. Nå lærer jeg med prøve-og-feile metoden
|
|
|
#107 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?I all hovedsak av meg selv. I oppveksten måtte jeg lage middag et par dager i uka, men det var ikke så innmari komplisert, og jeg hadde liten interesse for det. Etter hvert ble jeg interessert i å lage kaker, mest på grunn av det estetiske aspektet, det var gøy å pynte. Når jeg flyttet for meg selv levde jeg vel på spaghetti med ost og smør i ganske mange år, før jeg begynte å invitere til middagselskaper. Jeg liker å lage stor mat, typ kalkun og slikt. Med årene har jeg blitt flinkere og flinkere, er opptatt av råvarer, kokebøker og noen TV-show som omhandler mat, og det har gitt meg såpass stor kontroll at jeg kan eksperiementere ganske mye og få gode resultater.
|
|
|
#108 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Jeg har lært meg det meste selv. Jeg var aldri spesielt interessert i matlaging i oppveksten, men det meste ble laget fra bunnen av med gode råvarer selv om det ikke var særlig fokus på variasjon og eksperimentering. Jeg lærte nok allikevel noen grunnteknikker hjemme, som å lage brun og hvit saus, men ellers har interessen for matlaging kommet snikende i voksen alder, og selvsagt mer og mer etterhvert.
|
|
|
#109 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Lært av meg selv siden jeg var liten jente |
|
|
|
|
|
#110 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Stort sett lært av pappa. Han er utdanna kokk og når jeg var liten drev foreldrene mine egen kafe med catering. Var veldig artig å få være med på kjøkkenet der - når det var tid til det; min første kjøttkakeoppskrift var derfor basert på 3,5kg kjøttdeig... |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Jeg vet ikke helt om jeg kan si at jeg kan lage mat. Det jeg kan har jeg plukket opp litt her og der: Litt hjemme da jeg var barn, en del da jeg mer eller mindre hadde diverse strøjobber i tre ulike kantiner da jeg var ungdom og en del gjennom det å faktisk lese oppskrifter. Jeg tror ikke jeg lærte stort av det jeg kan på det feltet på skolen.
|
|
|
#112 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvem lærte deg å lage mat?Kokkeshow? Svarte nå den varianten uansett, men har bare lært meg det selv, absolutt ikke av kokkeshow |
|
|
|
![]() |
|
|