Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvem lærte deg å lage mat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvem lærte dere å lage mat?
Lærte det hjemme av foreldre/ besteforeldre 111 56,35%
Lærte det på heimkunnskapen 54 27,41%
Lærte det i voksen alder ved å lese meg opp og se på kokkeshow på TV 98 49,75%
Kan ikke lage mat 31 15,74%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-10, 15:42   #101
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem lærte deg å lage mat?

Lærte utrolig mye av mormor.
Synd jeg ikke bruker det så mye i hverdagen.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 15:54   #102
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte Lærte det i voksen alder ved å lese meg opp og se på kokkeshow på TV, men det stemmer ikke helt, altså. Kan ikke huske å ha sett noe kokkeprogram noen gang. Av nødvendighet og med prøving og feiling, tenker jeg vi sier. Kan ikke fordra å lage mat, men foretrekker å spise sunn og god mat, så da må jeg jo bare. Også jobbet jeg på kjøkken på videregående, og da ble jeg en reser på kutting av grønnsaker.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 15:55   #103
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Helt ærlig er jeg ikke noe særlig tess på kjøkkenet. Noe greier jeg da selvfølgelig å mekke sammen, men alt i alt så er ikke matlaging min beste egenskap. Det jeg kan lærte jeg vel på heimkunskapen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 20:22   #104
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror jeg har lært det meste på internett. Grunnleggende ting lærte jeg på skolekjøkkenet og muligens bittelitt hjemme.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 22:03   #105
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg egentlig aldri lært.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 22:06   #106
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Har vel lært det meste av min mor. Nå lærer jeg med prøve-og-feile metoden

Gammel 08-09-10, 13:06   #107
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I all hovedsak av meg selv. I oppveksten måtte jeg lage middag et par dager i uka, men det var ikke så innmari komplisert, og jeg hadde liten interesse for det. Etter hvert ble jeg interessert i å lage kaker, mest på grunn av det estetiske aspektet, det var gøy å pynte. Når jeg flyttet for meg selv levde jeg vel på spaghetti med ost og smør i ganske mange år, før jeg begynte å invitere til middagselskaper. Jeg liker å lage stor mat, typ kalkun og slikt. Med årene har jeg blitt flinkere og flinkere, er opptatt av råvarer, kokebøker og noen TV-show som omhandler mat, og det har gitt meg såpass stor kontroll at jeg kan eksperiementere ganske mye og få gode resultater.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 13:11   #108
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har lært meg det meste selv. Jeg var aldri spesielt interessert i matlaging i oppveksten, men det meste ble laget fra bunnen av med gode råvarer selv om det ikke var særlig fokus på variasjon og eksperimentering. Jeg lærte nok allikevel noen grunnteknikker hjemme, som å lage brun og hvit saus, men ellers har interessen for matlaging kommet snikende i voksen alder, og selvsagt mer og mer etterhvert.

Gammel 08-09-10, 13:17   #109
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Lært av meg selv siden jeg var liten jente
Med innputt fra farmor, pappa, heimkunnskap og søm og husstell linjen på skolen.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 19:41   #110
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stort sett lært av pappa. Han er utdanna kokk og når jeg var liten drev foreldrene mine egen kafe med catering. Var veldig artig å få være med på kjøkkenet der - når det var tid til det; min første kjøttkakeoppskrift var derfor basert på 3,5kg kjøttdeig...

Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 19:47   #111
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt om jeg kan si at jeg kan lage mat. Det jeg kan har jeg plukket opp litt her og der: Litt hjemme da jeg var barn, en del da jeg mer eller mindre hadde diverse strøjobber i tre ulike kantiner da jeg var ungdom og en del gjennom det å faktisk lese oppskrifter. Jeg tror ikke jeg lærte stort av det jeg kan på det feltet på skolen.

Gammel 09-09-10, 19:52   #112
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Kokkeshow? Svarte nå den varianten uansett, men har bare lært meg det selv, absolutt ikke av kokkeshow

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:18   #113
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Mormor.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.