|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?Nei heldigvis aldri blitt lurt. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
*_*
|
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?
|
|
|
|
#63 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?Da vi solgte en bilstol brukte vi trygg betaling fra Finn, og det var en veldig grei måte å sørge for at alt går riktig for seg og ingen blir lurt. Kjøper betaler inn pengene på forhånd, men selger får ikke tilgang til noe før varen er mottatt og godkjent. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?Jeg har heller aldri hatt problemer med å få penger tilbake fra Paypal. En gang fikk jeg penger for et produkt som bare var forsinket i posten også. Fikk beskjed om å ikke betale noe tilbake. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?Jeg har nok vært heldig for jeg har kjøpt mye via finn ebay og andre fora jeg har aldri blitt svindlet. Men det er leit når du kjøper klær som oppgis som pent brukte og som har store flekker, er fargeløse og grå av utvask eller hullete det ikke ble opplyst om. Likevel handler jeg gjerne brukt på nytt igjen for vi har fått mye fint for en billig penge. Sist kjøpte jeg en hel eske med kjempefine, rene og skikkelige klær av en dame. Jeg var så fornøyd at jeg veldig gjerne skulle kjøpt fler klær av henne. Miljøvennlig er det også og ofte er klærne like gode som nye.
|
|
|
#66 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?Det er jo galskap å betale på forskudd om man ikke kjenner selger eller har kontakter i diverse lugubre motorsykkelorganisasjoner.... |
|
|
|
|
|
#67 |
|
maler
|
Dette har jeg også opplevd, det er utrolig irriterende når man da har sagt nei til flere andre kjøpere. Jeg har ikke opplevd å bli lurt hverken på ebay eller på finn tror jeg, ikke på den måten at jeg ikke har fått det jeg har betalt for. Men jeg har oppdaget at min definisjon av "meget pent brukt" avviker ganske mye fra enkelte selgeres oppfatning.
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Egentlig ikke noe hjelp i å sende i oppkrav heller. Henter de ikke ut pakken, blir du belastet for returporto også, og har betalt dobbelt porto pluss oppkravsgebyr, og sitter fremdeles med tingen.
|
|
|
#69 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2013
![]() |
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?Jeg har blitt lurt. Jeg skulle kjøpe en hvit Ralph Lauren skjorte i str S. Det sa jeg flere ganger i løpet av e-posten. Vi ble enige om en pris på 500 pluss frakt. Men denne personen ville ikke at jeg skulle overføre, så måtte hente med postoppkrav. Prisen endte på 700 kroner, og jeg fikk en skitten og illeluktende Ralph Lauren skjorte for HERRE i en marineblå farge og rart stoff. I tillegg var den en annen tskjorte som var så skitten. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?Det man bør gjøre ved oppkrav, er visstnok å åpne pakka på posten før man betaler, og sjekke at alt er i orden. Hvis det er noe feil, eller noe mangler, kan man nekte å ta i mot pakka. Da blir den sendt i retur til avsender.
|
|
|
#71 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?Men får man ut pakken uten å betale? Altså åpne pakken før man betaler?
|
|
|
#73 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?Man må kanskje betale først (en stund siden jeg leste dette), men i følge denne artikkelen bør man i hvert fall åpne pakken på posten.
|
|
|
#74 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?Bruker dere ikke betalingsgarantien?
|
|
|
#75 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?Nei heldigvis ikke, og jeg har handlet mye der.
|
|
|
#76 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Skedsmo
![]() |
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?Jeg var så dum at jeg ikke sendte salgsvaren som postoppkrav en gang, og det endte med at pengene aldri kom på konto. Det var bare snakk om 200 kr riktignok, så gadd ikke ta det noe videre. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?Jeg handler for det meste lokalt på Finn, så betalingen skjer ved oppmøte. Bare gode erfaringer, bortsett fra at enkelte kjøpere har unnlatt å møte opp når de skulle, noe som har ført til at vi er blitt sittende lenger med varen fordi vi har sagt nei til andre.
|
|
|
#78 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#79 |
|
Sånn passe sane
|
Herregud, så dårlig service, Dixie.
|
|
|
#80 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Har du blitt lurt på finn.no?Ja, vi er litt kjipe, serru.
|
![]() |
|
|