Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 09:47   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg oppfatter forresten en del av de som ikke drikker som litt anale, fulle av kontrollbehov, rett og slett. Noen i nær familie er Veldig Totalavholds og det er rett og slett ut fra panikk for å noen sinne miste så mye som et gram kontroll over seg selv og situasjonen. Og jeg kjenner til flere sånne.

I tillegg er avholdsoppførselen trigget av noen få opplevelser i vedkommendes ungdom, der noen drakk seg overstadig beruset. Ergo deles verden inn i Full og Edru, ingenting i mellom, og det snakkes foraktfullt om Fylla. Og alt fra å drikke femlitersdunker med rødssprit til et halvt glass hvitvin dekkes av begrepet Fylla.

Det er jo selvsagt helt tåpelig. Men det er jo ikke sånn at alle som ikke drikker har et sånt syn på det.

Og så må jeg innrømme at jeg rister på hodet av at noen kan tenke at en person som er avholdsmenneske er uegnet som kjærestemateriell for seg selv. Da syns jeg kanskje det er på tide å revurdere eget forhold til alkohol. En sånn ting kan da umulig være viktig, at om du møter den perfekte partner så gir du opp forholdet før du har begynt pga at han/hun ikke liker smaken av vin. Det blir for rart for meg, altså.

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 08-09-10 kl 10:09.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
alkohol, avholdsfolk, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.