Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er det mye arbeid å få disse møblene fine?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-10, 16:46   #41
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mye arbeid å få disse møblene fine?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei! Sandblåsing er en VELDIG dårlig idé. Det funker kun på treverk som er like hardt over alt, og det er treverk veldig sjeldent. Der hvor det er mykere vil det blir dype furer. Jeg nevnte sandblåsing som et skrekkeksempel på hvordan man har ødelagt pent tre oppigjennom tidene.

Aha, det funket nemlig veldig bra på våre tripptrappstoler.

Gammel 03-09-10, 17:52   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Aha, det funket nemlig veldig bra på våre tripptrappstoler.

Ja, men det er veldig hardt og flatt treverk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 20:05   #43
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

men hvorfor i all verden kjøper du møbler du ikke syns er pene da?

Fordi jeg syns designet paa det er fint.
Og fordi det er gjenbruk, og jeg fikk det billig.

Gammel 03-09-10, 20:18   #44
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Nei, absolutt ikke. Og ja, det er bedre å male dem i stedet for å sende dem på dynga.

Jeg syns det bare er trist hver gang det kommer en ny motetrend og man tar gamle, flotte møbler og ødelegger dem. Sandblåsing, anyone?

Mitt inntrykk er at mange av de som har malt hver eneste gamle møbel de har kommet over hvitt kommer til å gå møkk lei det om et par år, og da havner det på dynga uansett. Jeg sier ikke at det gjelder deg, ei heller hovedinnlegg.

Jeg skulle derimot ønske har folk kunne se skjønnheten i å restaurere flotte møbler, i stedet for å modernisere. Eller motifisere. Veldig mange møbler i flammebjerk, teak og eik er laget og formet for å vise frem de beste sidene i treet, og når man maler det kan man aldri gjøre om, og man tar vekk en av featurene til nettopp det møbelet.

Jeg skjønner absolutt poenget ditt.
Likevel er det en overflod av møbler, og jeg syns at å gå etter billige, brukte ting og gjøre de brukbare til mitt bruk, fremfor å handle nye ting hele tiden er mye bedre. Jeg har konsekvent gått etter de mest slitte og billigste alternativere, ettersom jeg visste jeg skulle male dem. De virkelig flotte, attraktive gamle møblene har blitt revet vekk til langt høyere priser.

Gammel 03-09-10, 21:28   #45
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg både bruker som de er og maler. Alt etter hva jeg er ute etter på det stedet. Men for å få det jeg vil kan jeg gjerne lemleste (ja, noen mener jeg gjør det) møbler.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 23:10   #46
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg både bruker som de er og maler. Alt etter hva jeg er ute etter på det stedet. Men for å få det jeg vil kan jeg gjerne lemleste (ja, noen mener jeg gjør det) møbler.

Ja, jeg gjør det uten skrupler. Men som sagt, jeg styrer unna de virkelig fantastiske objektene, de er uansett ikke innenfor mitt budsjett. Og jeg tar aller helst noe som er på vei i søpla åkke som. men gjenbruk går foran "kanskje noen vil bruke det som det er"-tanken.

Gammel 03-09-10, 23:35   #47
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har et gammelt skap stående på vent som skal males gult eller blå-turkis og tapetseres innvendig, og en teak-spisestue som absolutt må gjøres noe med. Jeg vet ikke helt hva ennå, men stolene skal i alle fall trekkes om. Hvorfor i alle dager skal jeg kjøpe nytt når jeg allerede har møbler jeg liker, bortsett fra at de begynner å bli litt slitne i finishen?

Jeg synes de gamle erverdige møblene kan bli ganske så fine jeg når de blir malt og trukket om. http://www.precious.no/ har jo en del morsomme møbler, men jeg skjønner jo at en del synes det de holder på med er helligbrøde omtrent.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 08:32   #48
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg har et gammelt skap stående på vent som skal males gult eller blå-turkis og tapetseres innvendig, og en teak-spisestue som absolutt må gjøres noe med. Jeg vet ikke helt hva ennå, men stolene skal i alle fall trekkes om. Hvorfor i alle dager skal jeg kjøpe nytt når jeg allerede har møbler jeg liker, bortsett fra at de begynner å bli litt slitne i finishen?

Jeg synes de gamle erverdige møblene kan bli ganske så fine jeg når de blir malt og trukket om. http://www.precious.no/ har jo en del morsomme møbler, men jeg skjønner jo at en del synes det de holder på med er helligbrøde omtrent.

Den nettsida er fantastisk. Herlige møbler!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.