|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei, det kan jeg ikke huske. Husarrest, derimot. Og jeg fortjente det noe så inderlig.
![]() |
#22 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei. Kan forøvrig huske å ha bedt om å få "ris" selv, en gang jeg angret noe forferdelig for noe ulovlig og farlig jeg hadde gjort.
![]() |
#23 |
can-jur
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei.
![]() |
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Jeg har fått juling på blanke messingen med ei lilla plastsleiv. Det husker jeg veldig godt. Det var skikkelig nedverdigende. Det skjedde bare en gang heldigvis. |
![]() |
![]() |
#25 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei, det ble heller aldri truet med/snakket om at fysisk avstraffelse kunne vente oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Ble du slått som barn?Ja, ikke som oppdragelse, i frustrasjon type "det er tirsdag". Har ikke fått livstruende grisebank, sjeldent mere en et slag eller to dytt kniping spytting etc. Føkkings idioter, har alldri trodd det skulle være sånn, og var redd type pain hurts, men hadde ingen respekt så ned på dem.( Skaffet meg sikkert en del bank ved å ikke skjule det godt nok) Tror jeg var mere redd da jeg var veldig liten men det husker jeg lite av. Var 180 ved 12/13 års alderen så jeg fikk være mer og mer i fred fysisk, selv om jeg ikke gjorde motstand-
00 04 10 Sist redigert av era : 03-09-10 kl 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Ble du slått som barn?Det er ingen av mine barndomsvenner som, så vidt jeg vet, har hatt dette som praksis kan hjemme. Det kan selvsagt ha forekommet likevel, men har ikke inntrykk av at dette var helt vanlig/akseptert i mitt oppvekstmiljø på 70-og 80-tallet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Ble du slått som barn?Ja, jeg husker å ha fått både ørefiker, og ris på rompa flere ganger.
![]() |
#29 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?
Samme her.
![]() |
#30 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Ja, jeg fikk ørefiker og ble klypt i øret, ganske ofte, bare av min mor. Det sluttet da jeg slo tilbake(ikke hardt, men bare for å markere at_nå_fant jeg meg ikke i det mere). Da var jeg ca 14 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Ble du slått som barn?Ja.
![]() |
#33 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nå bare undrer jeg høyt, altså. Ikke påstander om noe som helst, men jeg registrerer at de som har svart her at de har fått jevnlig bank/slag/straff osv har et dårlig/lunket forhold til foreldrene. Selv om det ikke har direkte årsakssammenheng med voldsbruk, så gjør jeg meg noen tanker mennesker som bruker vold mot barn. Altså at de også svikter i større grad på andre områder? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei, det ble jeg ikke. Jeg kan derimot huske en gang min far kastet en klatt med grøt i fjeset på meg under middagen. Det var sikkert velfortjent.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Passiv
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Jeg gjorde meg de samme refleksjonene, Apple. |
![]() |
![]() |
#36 |
This is normal!
|
![]() |
![]() |
#37 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Husker jeg fikk noen få dask på rumpa som liten (kanskje 1 eller 2), og en ørefik eller 2 som tennåring. Men når jeg tenker tilbake på det så var det ikke alvorlige greiene egentlig. Det var mye mer alvorlig dem rampestrekene jeg gjorde som liten tror jeg.... og hva jeg "kastet-ut-av-meg" som tennåringsrebell...! Så egentlig var det nok litt "fortent" på en måte, selv om man ikke skal gjøre slikt mot barn! Det var da ei heller "ulovlig" på den tiden.. Jeg tok ikke skade av det iallefall! Sist redigert av ItsOnlyMe : 03-09-10 kl 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Nei, det var ikke det jeg mente - men jeg hadde nok trykket lenge på en knapp eller fem, så jeg skjønner at han mistet besinnelsen og at det var derfor det skjedde. Og pappa var jo veldig lei seg, og det skjedde aldri igjen. Tror ikke det hjalp noe heller - jeg fortsatte nok å trykke på akkurat de samme knappene en stund til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei, aldri.
![]() |
|
|