Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ford Focus C-max eller Mondeo?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-10, 13:41   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ford Focus C-max eller Mondeo?

Tusen takk for svar.
Vi har snakket om bilbytte en stund og har sålangt kun tittet på nett.
Vi har sett på Ford Mondeo, Focus (som mannen mener er alt for liten) og derfor datt vi innom C-max. Og Touran. VI trenger ingen 7 seter.

Så i går benyttet vi sjansen siden lillebror er hos mormor etpar dager for bhg er stengt, og nå når det er litt mer ro i rekkene, så dro vi ut for å se på bil i går ettermiddag.

Først dro vi til Volkswagen for å se på Touran. Vi var der i nesten en time og prøvesatt det meste av bruktbiler men ingen selgere brydde seg med å sette fra seg kaffekoppen og komme bort til oss. Samme det, vi skulle uansett bare se, men de kunne jo spurt om vi trengte hjelp!!
Så dro vi til Ford for å titte.
Der prøvesatt vi også det meste av bilene de hadde innendørs. Så kom en selger som var kjempekoselig, uten å være pågående.
Og når vi så hvor langt 2008 modellene hadde gått så kom vi frem til at vi kanskje ikke trenger en Mondeo, som også er dyyyr, for vi kom over en litt tøff utgave av Focus. Den hadde visst en slags sportsutgave, men det var vel litt tøffere seter og aliminiumsfelger.
Jeg vil ikke ha grå eller sort bil, den skal være rød eller blå så det var vel derfor jeg så den. Den hadde en kjempefin blå metallic farge. Tøffe seter. Den kostet 200.000,- Og myyye billigere enn Mondeo.

Gubben var enig i at det var god nok plass bak og at den ikke var så trang som han hadde trodd.

Og vi stusset litt da vi så hvor langt mange av bruktbilene hadde gått… vi har en 98 modell og den har fortsatt ikke gått 150.000km. (Vi har hatt vår siden 2002)
Vi kjører mest rundt i Oslogryta og området rundt her. Klart det blir etpar langturer og etpar ferier ila. året men vi trenger virkelig ikke kjøre rundt i en såpass mye dyrere bil når Focusen egentlig holder??!!!!

Nå prøvekjørte vi ikke bilen men den var 1.6 liter, diesel og 90hk. Hvordan er den i akselerasjon ift. min som er 2 liter bensin og 130 hk?? Jeg vil jo ha en bil som har litt trøkk i akselerasjonen…. JA, jeg vet, vi må ta en prøvekjøre-runde…..

Og så begynte vi å se på priser på ny Focus. Legger man på 50.000 til så får man jo en ny bil og med litt mer valg enn en bruktbil. Nå har de også kampanje ut måneden så det er mulig vi tar en tur til for å høre om pris og valg av utstyr og kanskje 109 hk, på ny bil… det er jo heldigvis fortsatt gratis å titte…. Dette baller visst på seg….

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.