|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
intro
|
Sv: Kylling gått ut på datoI forrige uke måtte vi kaste en uåpnet pakke kyllingfilet som hadde to dager igjen til utløpsdato - den stinket skikkelig.
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 02-09-10 kl 19:10. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kylling gått ut på datoBakterier kan jo ikke lese og forholder seg ikke til uløpsdato. Lukt på innholdet i pakken før du kaster. Du vil ikke være i tvil om det er riktig å kaste!
|
|
|
#23 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Kylling gått ut på datoDa har eg opna og lukta. Intens svovellukt - den der typiske eggelukta som ofte kjem frå desse kyllingpakkane. Eg pleier å akseptere det, men her var det ganske sterkt. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Kylling gått ut på datodu må åpne, lufte ut svovellukten, og så lukte. Da kjenner du raskt om det er en "annen" lukt der. Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor kylling skal være annerledes enn annet kjøtt, det er jo bare å lukte, så vet man. Er du i tvil, begynn å stek en liten bit. da kjennes det enda tydeligere om noe er galt.
|
|
|
#25 |
|
Metallica!!
|
Sv: Kylling gått ut på datoLa kyllingen lufte seg i noen minutter før du lukter, svovellukten er da bare gassen de bruker når de pakker.
|
![]() |
|
|