Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Krisemaksimerer du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 23:33   #21
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Krisemaksimerer du?

Sjelden..

Nå har jeg bodd på gård i mange år, og ble nok litt herdet.

Men jeg husker godt jeg var rimelig avslappet under e-coli-skandalen for noen år tilbake. Jeg regnet med ungene var immune, ettersom de begge hadde vokst opp med å være med på fjøsstell, og hadde prøvd å sutte på kalveflasker, puttet skitne votter i munnen og krabbet på fjøsgulvet siden de var små.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:35   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg er såpass relaxed at jeg en vakker dag sikkert får en kjempesmekk for ett eller annet kronidiotstunt

Jepp, jeg også.

På den annen side - det er ikke så mye mindre sannsynlig at Fæle Ting skal skje om man engster seg hele tiden, og man har hatt det mye verre i mellomtiden.

Men hovedsaklig er det fordi jeg har dårlig utviklet fantasi...

Gammel 29-08-10, 23:39   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, jeg er særdeles lite krisemaksimerende på Skumle Ting Som Kan Skje, men har tydeligvis utviklet en særdeles levende fantasi på Forferdelige Ting Som Kan Ha Skjedd hvis jeg ikke får tak i de jeg er glad i.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:48   #24
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Jeg har en tendens til å krisemaksimere for å overtale mannen til å gjøre et-eller-annet jeg synes er tvingende nødvendig.

-Jeg går ikke fra huset med vaskemaskin,tørketrommel eller stekeovn på, før kunne jeg gå fra vaskemaskin men jeg fikk en støkk da noen venners hus ble totalskadet i brann (ikke samme årsak da men) så nå er jeg veldig forsiktig

-Jeg bruker sykkelhjelm på ungene og meg selv

-Vi bruker alltid bilbelter og jentene sitter i putestoler nå, har litt dårlig samvittighet for at 4 åringen er fremovervendt

-jeg låser ytterdøra om natta og om vi drar vekk

-jeg forsøker å leve sunt

-jeg har sluttet å røyke

Jeg synes det er litt drøyt å ikke ville sove i nettoen fordi sengetøyet da blir "skittent" som det ble sagt i en annen debatt her i dag Ellers har jeg ikke lagt merke til noen større krisemaksimering her enn på andre foraer.

Gammel 29-08-10, 23:53   #25
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ok, jeg er særdeles lite krisemaksimerende på Skumle Ting Som Kan Skje, men har tydeligvis utviklet en særdeles levende fantasi på Forferdelige Ting Som Kan Ha Skjedd hvis jeg ikke får tak i de jeg er glad i.

Hm, det der har jeg også, men er samtidig veldig laid back på mer dagligdagse ting.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:54   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hm, det der har jeg også, men er samtidig veldig laid back på mer dagligdagse ting.

Kanskje vi rett og slett er ganske like, rine!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:56   #27
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje vi rett og slett er ganske like, rine!

Kanskje det, iallfall på to områder: Krisemaksimering på feil ting, og så James.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 00:00   #28
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Tja det kommer helt an på hva det gjelder.
Etter å ha vært på brannvernlederkurs og sånt så går jeg ikke lengre fra tørketrommel/vaskemaskin/oppvaskaskin eller kaffetrakter stående på når jeg skal ut eller legger meg. Det er risikovurdering ut i fra faktiske tall vi fikk servert av brannvesenet.
Jeg lar aldri barnet sove alene i bilen.
Kjøkkenutstyr er desinfisert hvis det er desinfisert, da brukes det på lik linje med utstyr som ikke har vært borti gnagere. ()
Datomerking på mat bryr jeg meg lite om, jeg bruker nesen og opparbeidet erfaring etter å ha jobbet med mat/matproduksjon i over 10 år.

Gammel 30-08-10, 00:01   #29
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Kanskje det, iallfall på to områder: Krisemaksimering på feil ting, og så James.

Ligg unna! James er min!

: preccious:

Gammel 30-08-10, 00:01   #30
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Akkurat det der har jeg personlig erfart, at Forferdelige Ting Har Skjedd når jeg ikke har fått tak i nære og kjære. Det er så grusomt, når følelsen faktisk viser seg å stemme. Jeg får fortsatt den følelsen, men den gangen bare visste jeg at noe var galt.

Gammel 30-08-10, 00:03   #31
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Ligg unna! James er min!

: preccious:

Arhg, halve innlegget bare forsvant når jeg postet jo.

Ellers så tar jeg det meste som det kommer, jeg har opplevd en haug med skit som gjør at jeg tenker at lite kan bli verre enn det som har vært, og jeg taklet jo det, på en måte. Så da er holdningen min at livet er for kort til å bekymre seg over ting som kanskje muligens kan skje.

Gammel 30-08-10, 00:04   #32
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Akkurat det der har jeg personlig erfart, at Forferdelige Ting Har Skjedd når jeg ikke har fått tak i nære og kjære. Det er så grusomt, når følelsen faktisk viser seg å stemme. Jeg får fortsatt den følelsen, men den gangen bare visste jeg at noe var galt.

Ja, samme her.
Da føler man seg ufattelig maktesløs.

Gammel 30-08-10, 00:05   #33
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jupp. Jeg faller innenfor samme kategori. Jeg kan finne på å sette himmel og jord i bevegelse hvis jeg hører om en bilulykke e.l. på en vei jeg muligens kan tenke meg at kanskje noen jeg kjenner kan befinne seg. Og hvis jeg da ikke får tak i de.. da blir det krise.

Gammel 30-08-10, 00:06   #34
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer mest sannsynlig til å brenne et visst sted.

Du møter garantert kjentfolk *det trøster jeg meg ihvertfall med*

Gammel 30-08-10, 00:07   #35
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Da jeg opplevde krise reagerte jeg annerledes enn jeg hadde trodd og ble helt rolig selv om jeg var forferdelig redd. Men om noe så forferdelig skjer en gang til vet jeg ikke om jeg reagerer likt.

Gammel 30-08-10, 00:10   #36
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg krisemaksimerer stort sett aldri, tror jeg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 00:11   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er laidback på mye.

De tingene jeg krisemaksimerer på er ofte av helt andre grunner enn flertallet. For eksempel: Jeg går ikke fra sovende barn i bil. Ikke fordi jeg er redd for at bilen skal eksplodere, men fordi de kan våkne og bli redde fordi de er alene.

Gammel 30-08-10, 00:25   #38
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er laidback på mye.

De tingene jeg krisemaksimerer på er ofte av helt andre grunner enn flertallet. For eksempel: Jeg går ikke fra sovende barn i bil. Ikke fordi jeg er redd for at bilen skal eksplodere, men fordi de kan våkne og bli redde fordi de er alene.

Ja.
[digresjon] Mine foreldre kjørte en tur til byen for å handle mens jeg lå og sov i teltet på en campingplass i Sverige. Jeg kan ha vært 7-8 år.
Jeg våknet, og jeg husker at jeg var redd.
Heldigvis kom mamman i familien i naboteltet til unnsetning.
Jeg lurer fremdeles på hvorfor i alle dager de mente det var greit å etterlate en sovende 8-åring alene i et telt på en campingplass. Riktignok var det 80-tallet, men dog ... [/digresjon]

Krisemaksimering?
Ja jøss. Som i "Dronningen Av".

Gammel 30-08-10, 00:32   #39
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg går ikke fra sovende barn i bil. Ikke fordi jeg er redd for at bilen skal eksplodere, men fordi de kan våkne og bli redde fordi de er alene.

Men dette ser jeg ikke på som krisemaksimering. Jeg er temmelig laid back, med det er jo visse ting man ikke gambler med likevel. F.eks. sykkelhjelm og bilsikring og sånn.

Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 00:41   #40
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i utgangspunktet ganske avslappet på mange områder. På andre områder krisemaksimerer jeg så det holder.
Måtte jeg ha brukt pølseklypa til å ta i en gnager, ville jeg ikke bare kastet og brent pølseklypa eller redskaper som ligner. Jeg ville nok pusset opp kjøkkenet samtidig.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.