Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Nettopp!
Jeg tenker at det er kjipt å ha barn i risikogruppen astma ol, men det er jommen meg kjipt om et friskt barn får feks narkolepsi også.
Jeg merker at jeg ikke føler meg så veldig fæl. Vi tar den gledelig om et par år, om de kan dokumentere at det ikke innebærer noen risiko utover det "normale".
Saken var vel den at helsemyndighetene tok en avgjørelse på dette, basert på fakta og kunnskap om vaksinen, og fant ut at vaksinering var bedre enn å evt. få svineinfluensa med værst tenkelige utfall.
Da bør man i grunnen ha inngående kunnskap om vaksinen og immunologi for å gå i mot helsedirektoratets anbefaling.
De fleste som har latt være å ta den har vel ikke denne typen kompetanse og tar dermed avgjørelsen om å ikke vaksinere på rent følelsesgrunnlag og det kan jeg faktisk ikke forstå. Man kan ikke magefølelse seg frem til at vaksinering ikke er riktig når alle som kan dette sier at det er riktig, i mine øyne.
At ett barn har fått påvist narkolepsi som mulig bivrikning av SIV. sier meg ingenting. Og jeg synes virkelig ikke at de som lot være å vaksinere skal klappe seg selv på ryggen av disse opplysningene, det var flere som døde av svineinfluensaen enn de som kanskje har fått narkolepsi av dette.