Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerens rolle i skolestarterens liv

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-10, 15:45   #34
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerens rolle i skolestarterens liv

Men forslaget er jo godt da, selv om det er vilt og fullstendig umulig og egentlig litt respektløst. Jeg savnet (savner) muligheten til å fortelle læreren litt på tomannshånd om ungen min før skolestart. Læreren har møtt barnehagen, som har fortalt litt, hvorfor får ikke jeg også lov? (For jeg vet hvor mye lærerne har å gjøre, og vil faktisk ikke selv ta kontakt for dette og dermed ta tiden deres bort fra viktigere ting eller forberedelser av barn med spesielle behov hvilket mine barn virkelig ikke har.)

Men et skriftlig "infohefte" fra foreldre til lærer før skolestart måtte vel vært mulig? Et lite spørreskjema på mail, med info om ungen feks spiser dårlig, er veldig sjenert eller engstelig, om det er noe spesielt i familien for tiden (turbulens, svangerskap, sykdom, whatever), om ungen har spesielle ferdigheter (dritgod i judo eller snakker kinesisk tegnspråk) eller om det er noe spesielt foreldrene ønsker at lærer skal prøve å ha et øye med?

Som sagt, jeg har dyp respekt for læreres arbeidsbyrde og ansvar og selv kjenner jeg også veldig på det at det hele tiden kommer nye "krav" og pålegg som påvirker arbeidssituasjon og -mengde direkte, uten at det blir satt av noe tid til det.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.