Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Rhodos/Sunwing Resort, Kallithea

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-10, 15:10   #421
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rhodos/Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Tro, her.

Er ny her og reiser til sunwing resort Kallithea nå 25.juli - gleder meg!!! Er det noen som vet om det er en sånn liten fryseboks øverst i kjøleskapet på rommene? Skal bo på Ariadne. Og hvordan er det med oppvaskkost og såpe? Finnes dette på rommene, eller må man kjøpe det selv? Andre tips til hva man må huske på/bør ha med?

Det var ikke på vårt rom (bodde på Athena).

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 15:11   #422
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tro, her.

Er ny her og reiser til sunwing resort Kallithea nå 25.juli - gleder meg!!! Er det noen som vet om det er en sånn liten fryseboks øverst i kjøleskapet på rommene? Skal bo på Ariadne. Og hvordan er det med oppvaskkost og såpe? Finnes dette på rommene, eller må man kjøpe det selv? Andre tips til hva man må huske på/bør ha med?

Da er vi der samtidig, er andre gangen vi skal dit.
Der er oppvasksvamp og oppvasksåpe. Husker ikke om det er et liten fryseboks. Mannen min sier ja.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 19:00   #423
Tro
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2010
Tro har et hav av muligheter foran seg
Standard

Takk for svar begge to. Reiser med mannen og snuppa på 4,5 år. Er gravid i uke 25 nå, så jeg frykter det kan bli varmt, men det går nok bra. Får bare avkjøle meg i bassengene og holde meg i skyggen.

Tro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 00:33   #424
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Det er fryser på Athena, har nettopp kommet hjem derfra

Gammel 14-07-10, 23:04   #425
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Tro: Vi bodde på Helios, og der var det både en liten fryseboks, oppvaskbørste og såpe.

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 11:39   #426
Tro
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2010
Tro har et hav av muligheter foran seg
Standard

Et lite hastespm... er det mulig å vaske klær på hotellet?? Gjett om vi er klare for avreise i morgen tiiiidlig!!

Tro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 16:22   #427
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er vaskerom i kjelleren på Athena.

Gammel 28-07-10, 00:12   #428
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Vi er her nå, dag 9 i sag så vi drar hjem igjen på söndag.
Det er vaaaaaaaarmt her, förste uken var det nesten "illevarmt", men bare nesten.
Men det er nydelig rett og slett, varmt, bade i hav og pool. Mor vil i havet men dattern vinner som oftest! Så her leker vi fisker fra morgen til kveld med en herlig Siestapause, kan ikke bli bedre

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 00:11   #429
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Noen som vet om man får ta med badehåndklær fra hoteller til bassenget/stranda? Hadde vært digg å slippe å pakke med seg håndklær hjemmefra, det tar jo sånn plass.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 00:17   #430
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Du får strandhåndkle som du kan bytte ut ved behov.

God tur. Kos dykk

Gammel 04-08-10, 10:58   #431
Wanda
Aktiv

Wanda sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi er her nå og det er fantastisk! Paradis for barna og ganske avslappende for oss voksne

Er det noen som har värt på tur til Lindos med båt? Vi vurderer å ta med de to eldste barna på 6 og 7 år på tur. Blir det for varmt for dem? Noen tips?

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 23:39   #432
Wanda
Aktiv

Wanda sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Da var vi kommet hjem etter en herlig ferie på Rhodos. Vi tok turen til Lindos med båt og det var absolutt verdt et besøk. Fryktelig varmt, men en flott opplevelse likevel. Barna tok eslene opp til akropolis og det var stas. Vi voksne måtte løpe etter og det var Varmt med stor V, hehe. På veien tilbake fra Lindos stoppet vi for bading og det hadde vært greit å få vite på forhånd at det ikke var noe strandstopp (som angitt), men bading på dypeste havet. Ergo burde vi hatt med armringer til 6 åringen som ikke er helt stø på svømmingen. Fikk etter litt om og men låne en redningsvest, så det gikk fint.

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:27   #433
MokkMokk

MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

På søndag kom vi hjem fra Kallithea etter to herlige uker uten en sky på himmelen. Den heftige varmen ble levelig med en hele tiden tilstedeværende og deilig vind, så det gikk helt fint for hufsete nordmenn på rømmen fra drittsommeren her hjemme.

Ungene har kost seg skikkelig med bading og miniland-aktiviteter på dagtid og minidisco og show på kveldstid. Og jeg har fått en endelig bekreftelse på at vi definitivt har A-barn - til tross for seene kvelder så spratt de opp like herlig i 07-tiden hver morgen. Dette måtte etterhvert naturlig nok kompenseres med en liten dupp for store og små i siestatiden, og det fungerte veldig bra for oss under hele oppholdet.

Sånn for andre som tenker på å reise hit senere, så kan jeg jo legge ut en aldri så liten pluss/minus-liste for stedet, sett fra vårt synspunkt:

Pluss:
- Serviceinnstilte og blide ansatte, både i helpdesken, de som tok seg av barna ved aktiviteter, rengjøringspersonalet og i det hele tatt
- Mange populære aktiviteter for ungene, spesielt var MiniStars og Teen Idols populært, og burde kanskje vært arrangert oftere enn en gang i uka
- Lollo & Bernie var superpoppis, og all ære til de stakkarene som ruslet rundt i de vintertykke habittene i den heten
- Veldig rent og pent overalt, og rengjøring og oppvask på rommet hver dag (mulig dette varierer fra rom til rom, dog)
- Overraskende høy kvalitet på kveldsshowene, de fire som underholdt oss var veldig flinke!
- Relativt kort vei inn til byen, og greie priser for buss og taxi
- Fredelig område, ikke noe støy og leven etter at showet var over i 23-tiden
- Kjekt med mulighet for innsjekk av bagasje fra hotellet

Minus:
- Dette klippekortet for ungene som skal gi rabatter på is/brus var ikke særlig gunstig, på is sparer man ca. 12 kroner på ti stk, og det var kun et lite utvalg av isene det gjaldt. Dette opplyste de heller ikke om da vi kjøpte kortet
- Litt varierende kvalitet på maten på restaurantene på området vi fikk blant annet seig skosålebiff og barnebuffeten var ikke alltid all verden. Den beste maten fikk vi på La Tasca (ved stranda), til tross for at Fino skal være en "finere" restaurant
- Den amusement-parken var svindyr - fire euro for fire minutter med de stusselige bilene/båtene/togene der er regelrett ran! Hoppeborgen de hadde var dessuten i overkant slappis, og når ungene bøyde over ende vegger og sånt bare ved å lene seg mot dem, kom hun parkansvarlige damen raskt bort og kjeftet
- Vi fant en kakerlakk på rommet vårt (i 3. etg.!) siste kvelden før avreise, og mamma (som bodde i egen leilighet) hadde tidvis sengen sin full av pittesmå mini-maur
- Vanskelig å regulere aircondition'en på rommet, det ble enten veldig kaldt eller dauvarmt uansett hva vi prøvde å stille inn. Resultatet ble øreverk på far og en av jentene, men reiseforsikring og god legehjelp på området sørget for rask hjelp og medisiner slik at ferien heldigvis ikke ble ødelagt

Vi reiser nok et annet sted neste år, men det er mer fordi vi har lyst til å prøve noe annet enn for at vi ikke er fornøyd. Alt i alt kan jeg absolutt anbefale stedet for barnefamilier.

Gammel 23-08-10, 23:36   #434
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

- Den amusement-parken var svindyr - fire euro for fire minutter med de stusselige bilene/båtene/togene der er regelrett ran! Hoppeborgen de hadde var dessuten i overkant slappis, og når ungene bøyde over ende vegger og sånt bare ved å lene seg mot dem, kom hun parkansvarlige damen raskt bort og kjeftet

Den parken er jo ikke Sunving sin vel? Den ligger jo utenfor? Man ser jo på den at den er helt råtten, og vi nektet å legge igjen en eneste krone der. Man velger jo helt selv å benytte seg av den.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:39   #435
MokkMokk

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Den parken er jo ikke Sunving sin vel? Den ligger jo utenfor? Man ser jo på den at den er helt råtten, og vi nektet å legge igjen en eneste krone der. Man velger jo helt selv å benytte seg av den.

Tja, den ligger jo bare noen skritt fra inngangspartiet, så jeg tenkte nå at det var en del av tilbudet deres. Men kan godt være det er andre som driver den. Råtten er ordet, ja.

Gammel 23-08-10, 23:40   #436
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Tja, den ligger jo bare noen skritt fra inngangspartiet, så jeg tenkte nå at det var en del av tilbudet deres. Men kan godt være det er andre som driver den. Råtten er ordet, ja.

Jeg trodde ikke de drev den jeg? Den er i alle fall ikke inkludert i noe markedsføring som jeg har sett.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:45   #437
MokkMokk

Standard

Jeg trodde ikke de drev den jeg? Den er i alle fall ikke inkludert i noe markedsføring som jeg har sett.

Du har sikkert rett. Men den hører nå uansett hjemme på min minusliste, så får folk velge selv.

Gammel 23-08-10, 23:51   #438
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også kommet hjem. Mokkmokk, tro om vi har sett hverandre? Jeg er knallfornøyd med stedet. Ferie på boks ja, men veldig fornøyd med opplegget. Rommet var fint (vi bodde på triton med balkong mot stranden, helt nydelig å sitte der om kvelden). Hyggelige ansatte. Helt grei mat, vi hadde buffet forhåndskjøpt og var svært fornøyd med den biten. Veldig greit når man har kresne unger. Barna mener at La Tasca er det beste spisestedet i verden. Badeland i nærheten var knall, det samme var besøk i Lindos og Rhodos by, litt utenfor anlegget må jeg for ikke å bli gal.

Barneopplegget var også helt greit. Minsten stortrivdes og hadde en crush med Lollo som ikke var sann. Det medførte litt trasige trassanfall, for ingen andre unger skulle jo få noe med lollo å gjøre, men dog. Eldstemann var veldig happy med opplegget for de store barna. Mens han i midten var liksom blant de største av de minste og syntes nok det var litt kjedelig og barnslig, så han var ikke så ivrig.

Gammel 23-08-10, 23:52   #439
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke de driver den, men det står "fun park" på lista over hva ungene kan finne på, så helt uvedkommende er de vel ikke. Vi prøvde ikke den parken, jeg syntes den så shabby ut.

Gammel 23-08-10, 23:54   #440
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Men etter å ha prøvd startour sitt opplegg på Kreta og Sunwing sitt opplegg på rhodos var jeg IKKE imponert over showene på kveldstid. Jeg synes de som hadde det var under par, showene var for sent på kvelden, facilitetene for dårlige og det bar veldig preg av masseprodusert underholdning på boks.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.