Sv: Denne er jeg spent på jussen i
Hrmf. Jeg har nå forsøkt å diskutere denne saken med min elskede. Det første jeg får slengt i fjeset er jondet jeg er veldig enig i: "i alle dager, skal vi diskutere noe med Dagbladet og VG som kilde?!" 
Når man så prøver å være sånn genereltt prinipiell så får
man beskjed om at "selvfølgelig må ting avgjøres i retten, man kan jo ikke stoppe samvær på bakgrunn av påstander". Og jeg er jo i grunnen enig i det også. Så da gikk jeg over til "hva om det er bevist at den ene er voldelig og man ikke vil sende ungen dit?" og mannen sa at da sender man ikke ungen dit. Og jeg sa jo men man må, og mannen sa "hvor står det?" Og jeg ble litt svar skyldig i grunnen, for jeg har lest det her, men finner ikke Kilden. Så diskusjonen dødde litt, kan man si...
Finnes det virkelig en lovtekst som sier at om det
er bevist at den ene forelderen er uegnet som forelder, så må man fremdeles sende ungene dit, og hvis en nekter, så er det en selv som mister omsorgen og ikke Idioten som beviselig ikke er egnet som forelder? Det var nemlig den ene tingen vi var enige om, nemlig at et sånn land ville vi ikke bo i.
Et land der man må bevise at noen ikke er egnet som foreldre, det var vi forøvrig også enige om at var ganske ok, sånn prinsipielt sett. Selv om det muligens er kjiipt når en står midt i det. Det kan bo ikke være sånn at man ringer barnevernet og sier "eksen min slår ungene" og så sier banevernet "huff, da skal du slippe og sende ungene dit". Det må jo dokumenter og bevises at det stemmer.
Men hvordan er prosessen og rettighetene (til alle tre parter) (og jeg trenger linker med harde fakta, for kranglefanten jeg deler avis med aksepterer ikke FP som kilde. ).
Det er ikke meningen og støte eller provosere, jeg er bare interessert i å forstå dette her, uavhengig av den konkrete saken som startet dette innlegget: hvordan reguleres samvær om man har foreldrene A og B der A anklager B for å være uegnet som foreldre?
Hilsen ble parkert i en diskusjon, og likte det ikke.