Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Oslo fashion week og Pia Haraldsen

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-10, 22:10   #21
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oslo fashion week og Pia Haraldsen

Men altså: kan man forvente seg noe mer og bedre av Pia da egentlig... jeg gjorde iallefall ikke det!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 22:23   #22
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes klærne er akkurat som forventet fra en person uten kompetanse på området, og som kledde seg som en 75-åring da hun var 19.

(Sa jeg det der! )

Gammel 21-08-10, 23:36   #23
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Det var ikke mye pent nei! Den hvite med sort belte var litt fin, men ellers så det blodharry ut. Og det er lett å se at det er slurvete gjort. Både designet og arbeidet.

Gammel 21-08-10, 23:43   #24
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den røde med hullene i så j ut som om den var snurpet sammen av en 12-åring på kjøkkenbordet!

Gammel 21-08-10, 23:49   #25
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Fysj. Billige tekstiler og dårlig håndverk. Og det å uttale seg om at man har designet hele kolleksjonen på en uke gir IKKE kred, altså. Jeg synes faktisk det bare er respektløst ovenfor hele Oslo Fashion Week.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 23:49   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke helt min stil, men jeg synes ikke alt er stygt liksom.
Men nå må jeg si at mye av det som vises frem på catwalken ofte ikke er helt det jeg kjøper sånn til vanlig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 23:56   #27
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg synes noen av kjolene var søte, og sikkert kunne brukt de om jeg hadde fasong til det
Men de klærne med hull i sidene, og store armhuler var ikke helt min stil, men synes ikke det var det meste grusomme jeg har sett

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 00:26   #28
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke sånne blanke stoff, uavhengig av om det er Pia som har laget det eller ei. Ikke akkurat imponert.

Men ja, det er vel sånn at fordi man har et kjent navn så kan man ikke nødvendigvis verken designe, synge, male eller noe som helst. Men jeg tror fremdeles at Pia kunne ha levert en skikkelig kongekolleksjon, og hun hadde fremdeles blitt slaktet - fordi hun er Pia. Og akkurat den holdningen liker jeg ikke. Vi liker ikke folk som stikker seg fram og tror de er noe, det ligger litt i den norske folkesjelen. Dessverre.

Men altså, jeg er enig i at dette ikke var noen kongekolleksjon, og at kritikken var berettiget. Denne gangen.

Gammel 22-08-10, 00:31   #29
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Det var da utrolig dårlig snitt på de kjolene? De satt jo ikke engang pent på modellene som er håndplukket for å passe til disse klærne, så jeg kan ikke akkurat se for meg at det blir pent på vanlige damer heller.

Gammel 22-08-10, 00:36   #30
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Det er vel Agape som har gitt henne oppdraget? Leste at kolleksjonen var "revet bort".

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 00:42   #31
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes klærne var helt OK, men ikke ekstraordinære. Personlig liker jeg ikke asymetrisk skjæring og jeg er definitivt for gammel til å ha hull langt opp over hoftene på kjolene, men jeg synes ikke kjolene var grusomme.

btw: Er det noen som har vært på Oslo fashion week? Hvis ja, hva synes dere?

Gammel 22-08-10, 00:47   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det blir riktig å dra frem janteloven her. Selvfølgelig kan hvem som helst prøve seg, men da bør de også gå veien som alle andre, og det innebærer å få avvist det som er for dårlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 00:53   #33
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns ikke det blir riktig å dra frem janteloven her. Selvfølgelig kan hvem som helst prøve seg, men da bør de også gå veien som alle andre, og det innebærer å få avvist det som er for dårlig.

Uenig. Jeg synes det er veldig rett å dra fram janteloven her (og i alle andre tilsvarende saker). Mitt generelle inntrykk er at det ikke uten videre er lov å prøve seg i Norge, og jeg er temmelig sikker på at det var en god del mennesker som hadde gjort seg opp en mening om Pia sin kolleksjon lenge før den ble vist på catwalken i Norge. Pia er et menneske det er allment akseptert å mene at er en dum blondine som ikke kan noe som helst annet enn å være berømt.

Men jeg er helt enig i at man selvfølgelig skal kunne bli kritisert, og etter å ha sett kolleksjonen hennes er jeg helt enig i at den neppe hadde noe på Oslo Fashion Week å gjøre. Men likevel, det var ikke så ille at jeg ikke tror hun kan få solgt det til folk som liker blanke kjoler med hull i.

Gammel 22-08-10, 00:56   #34
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig enig i dette. Jeg bryr meg ikke så fryktelig mye om Pia eller hvem-det-nå-er, men så vidt jeg kunne se var dette bare dårlig design og dårlig håndverk. Og da synker OFW ganske mye i min anseelse, jeg synes det blir useriøst og uprofesjonelt.

Sist redigert av Turban Smukk : 22-08-10 kl 01:45.
Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 00:59   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok endel hadde gjort seg opp en mening på forhånd ja, men hadde hun levert noe skikkelig så hadde hun også fått god kritikk. Det er jo bare å se på deltakerne av Designspirene, hvor minst tre av dem er anerkjente designere nå. Mest av alt hun som ikke hadde noe erfaring innen yrket fra før. Det er faktisk ikke slik at man ikke har en sjans, uansett, i Norge.

Gammel 22-08-10, 01:19   #36
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg bare kjenner at dette er noe jeg ikke engang gidder å se på ...så lenge Pia Haraldsen er inne i bildet løper jeg gjerne motsatt vei, så forutinntatt er jeg visst!!

Edit: Det er jo litt godt også da, at man ikke automatisk roses opp i skyene bare fordi man har et kjent navn og spiller på det. Er arbeidet hennes dårlig fortjener det kritikk i minst like stor grad som hvis det hadde vært en av oss vanlig, dødelige. Hadde det vært bra hadde det likeledes fortjent ros i samme grad.

Gammel 22-08-10, 01:40   #37
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Confession: Jeg måtte visst inn og titte allikevel. Veldig lite variasjon med alle kikkehull og rosemønster - ikke finner jeg helt Audrey Hepburn i dette heller. Forøvrig utrolig figurløst og lite flatterende mye av det!!

Gammel 22-08-10, 01:48   #38
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Men det blir noe helt annet, Glitter. Jeg sier bare at hvis man har gjort noe litt dumt en gang, så er det omtrent umulig å rette opp det inntrykket. Men det gjelder sikkert andre steder enn i Norge også. Det er ikke umulig å bli noe i Norge, for alt i verden, men har man stukket nesen litt langt fram og vært litt oppesen og "unorsk" ubeskjeden, så er det mitt inntrykk at man ille akkurat blir møtt med orkester og applaus, uavhengig av hva man bidrar med. Man stiller ikke på null, men med en god del i minus.

Men altså, jeg er helt enig i at hun ikke har noe på moteuka å gjøre, men jeg vil heller rette kritikken til de som slapp henne til enn til henne selv. Der er de som ga henne klarsignal som ødelegger imaget til moteuka, ikke Pia.

Gammel 22-08-10, 01:54   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men det blir noe helt annet, Glitter. Jeg sier bare at hvis man har gjort noe litt dumt en gang, så er det omtrent umulig å rette opp det inntrykket. Men det gjelder sikkert andre steder enn i Norge også. Det er ikke umulig å bli noe i Norge, for alt i verden, men har man stukket nesen litt langt fram og vært litt oppesen og "unorsk" ubeskjeden, så er det mitt inntrykk at man ille akkurat blir møtt med orkester og applaus, uavhengig av hva man bidrar med. Man stiller ikke på null, men med en god del i minus.

Selvfølgelig stiller man med minus, men jeg er fremdeles uenig i at har man vært dum en gang så er løpet kjørt. Se bare på Aylar og Lene Alexandra, de er inne i varmen de, og gudene skal vite at de virkelig har dummet seg ut opp i gjennom.

Jeg syns janteloven er mye sterkere blant menigmann i Norge, enn den er overfor kjendiser.

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men altså, jeg er helt enig i at hun ikke har noe på moteuka å gjøre, men jeg vil heller rette kritikken til de som slapp henne til enn til henne selv. Der er de som ga henne klarsignal som ødelegger imaget til moteuka, ikke Pia.

Agape har vel ikke akkurat høyest motekredibilitet hos meg heller, og den har også blitt dårligere med dette stuntet. De burde aldri ha spurt henne, og hun burde aldri ha sagt ja. Men agape har vel aldri noensinne hatt verken presse eller kjenfolk på visningene sine, så om de går for "there's no such thing as bad publicity" så har de jo lykkes.

Gammel 22-08-10, 01:58   #40
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Selvfølgelig stiller man med minus, men jeg er fremdeles uenig i at har man vært dum en gang så er løpet kjørt. Se bare på Aylar og Lene Alexandra, de er inne i varmen de, og gudene skal vite at de virkelig har dummet seg ut opp i gjennom.

Gode eksempler, særlig Lene Alexandra.

Agape har vel ikke akkurat høyest motekredibilitet hos meg heller, og den har også blitt dårligere med dette stuntet. De burde aldri ha spurt henne, og hun burde aldri ha sagt ja. Men agape har vel aldri noensinne hatt verken presse eller kjenfolk på visningene sine, så om de går for "there's no such thing as bad publicity" så har de jo lykkes.

Det er så sant som det er sagt!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.